عملیات ساخت ۱۲۴ واحد مسکونی زلزله زدگان رامیان آغاز شد

کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع زمین لرزه پنج و یک دهم ریشتری رامیان، عملیات اجرایی ساخت ۱۲۴ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از این حادثه قهری در روستای قورچای این شهرستان، امروز سه شنبه با حضور استاندار گلستان شروع شد.

عملیات ساخت ۱۲۴ واحد مسکونی زلزله زدگان رامیان آغاز شد

هادی حق شناس، استاندار گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این تعداد واحد مسکونی تاکید کرد که ساخت این واحدهای مسکونی بایستی تا قبل از شروع فصل زمستان پایان یابد.

وی افزود: شروع عملیات ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده در فاصله اندک پس از وقوع حوادث قهری، در سطح کشور کم نظیر است.

حق شناس، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل استان گلستان خواست برای پرداخت تسهیلات مرتبط با ساخت خانه‌های تخریب شده زلزله زدگان رامیان شتاب کنند.

همچنین به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد دیروز دوشنبه رامیان به ۱۹۵ واحد مسکونی ۹ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: از مجموع این ۱۹۵ خانه آسیب دیده، ۱۲۴ واحد مسکونی به احداث مجدد نیاز داشته و ۷۱ واحد نیازمند تعمیر است که تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای بازسازی این خانه ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد کم و بازپرداخت ۱۵ ساله و ضمانت زنجیره‌ای در نظر گرفته شده و همچنین کمک بلاعوضی که دولت تزریق خواهد کرد هم به مردم زلزله‌زده پرداخت می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد امروز در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند و پس از آن نیز چهار پس لرزه با قدرت ۲.۹ تا سه و یک دهم ریشتر در این منطقه ثبت شد.

شهرستان رامیان افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها