روند ثابت ابتلای به کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

روند ثابت ابتلای به بیماری کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که در سه هفته اخیر، روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بیمار جدید به تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان افزوده می‌شود.

روند ثابت ابتلای به کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

حدود پنج هفته پیش بالاترین آمار ابتلا و فوت مبتلایان به کرونا در استان اردبیل ثبت شد به طوری که در هفتم مردادماه، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و ۱۷ فرد مبتلا نیز جان باختند.

پس از این روند افزایشی ابتلا و فوتی کرونا در استان اردبیل که در موج دوم این بیماری به ثبت رسید، روند کاهشی بیماری در استان آغاز شد ولی به رغم کاهش نسبی آمار، تعداد فوتی‌ها و مبتلایان روزانه کرونا در استان طی سه هفته اخیر ثابت مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز سه شنبه با اشاره به فوت ۲ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: از این تعداد بستری، ۲۹ نفر در اردبیل، سه نفر در مشکین‌شهر، یک نفر در گرمی و سه نفر در خلخال بستری شده و ۳۱ نفر از بیماران بستری نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۳ نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد، ۵۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا و آمار بالای شیوع کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر گفت: در حال حاضر استان اردبیل در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و نوسان زیادی در ابتلای به کرونا در شهرستان‌های مختلف استان به چشم می‌خورد.

دکتر حبیب‌زاده از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها