زیمد، عصای دست سالمندان

هر سال که می‌گذرد، سالی به سنمان زیاد می‌شود و از عمرمان کم. کهنسالی آغاز افسردگی و ناتوانی نیست. تنها به توجه بیشتری نیاز دارد.

زیمد، عصای دست سالمندان

همه ما اگر عمرمان کفاف دهد به چنین سال‌هایی خواهیم رسید که تنها دری به رویمان باز شود و چشممان به جمال عزیزان روشن. اما نیازهای جسمی… همگی فرصت مراقبت می‌خواهند.

همه شما عزیزان میتوانید معتبرترین و به‌روزترین مطالب مورد نیاز در زمینه های لیست مراکز خدماتی، درمان بیماری ها و پیشگیری آنها، افزایش روحیه و اعتماد به نفس و ورزش های مناسب افراد مسن را در سایت زیمد مطالعه کنید.

بازنشستگان و سالمندان هم مانند کودکان نیاز به توجه دارند و شایسته بهترین مراقبت‌ها هستند. آن‌ها از خرید روزانه مواد غذایی، تهیه غذا و پیاده روی در پارک گرفته تا یادآوری دارو و … نیاز به حمایت فردی دارند تا در مواقع مورد نیاز بتواند راهنمایی‌های مفیدی ارائه کند.

راهنمایی‌هایی ما این امکان را برای سالمندان و بازنشستگان بعد از 45 سالگی فراهم می‌کند که آن‌ها بتوانند در خانه خود به راحتی زندگی کنند. آموزش‌های علمی، صوتی و تصویری زیمد در برنامه موبایل و سایت زیمد بصورت رایگان برای همه عزیزان در سراسر ایران ارائه شده است.

اگر پدر یا مادر سالمند داشته باشید حتما متوجه این موضوع شده‌اید. آن‌ها در برابر کوچکترین تغییر، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. یکی از این مقاومت‌ها می‌تواند کلمه سالمندی باشد. هیچ‌کدام از ما علاقه‌ای به پیر شدن ندارد. اگر بتوانیم توضیح قانع کننده‌ای برای آن‌ها بیاوریم، بخشی از مقاومت سالمندان را حذف خواهیم کرد. این توضیحات می‌تواند شامل آگاهی از این دوران از زندگی باشد. اگر در هر مرحله از زندگی از تغییرات جسمانی و روانی خود اطلاعات کافی داشته باشیم، پذیرفتن و مدارا کردن با تغییرات آسان‌تر می‌شود.

همانطور که نام سایت زیمد برگرفته از زندگی و مدیکال (پزشکی) است، مجموعه زیمد با هدف افزایش آگاهی شما عزیزان جوان دل، میانسال و سالمند با شعار "عصای دست سالمندان" فعالیت می‌کند.

ویژگی‌ها و مزیت‌های اصلی زیمد :

** ایجاد رضایت از زندگی برای تمامی سالمندان
** آشنایی با بیماری‌های افراد در سن پیری و نحوه درمان و مدارا کردن با آن
** معرفی برنامه غذایی مناسب برای افراد مسن
** آشنایی و معرفی ورزش‌های مناسب برای سالمندان
** برقراری ارتباط عاطفی با سالمند برای درک بیشتر او
** اخبار بازنشستگان
و در نهایت به دنبال راهی برای ایجاد حس آرامش و آسایش برای سالمندان

آسایشگاه ها و خانه های سالمندان

وجود یک پرستار در کنار سالمند علاوه بر مراقبت، می‌تواند چراغ امیدی هم برای سالمند و هم برای خانواده او باشد. زمان‌هایی از روز که امکان نگهداری از سالمند خود را ندارید، حضور پرستار در کنار فرد سالخورده شما می‌تواند بخشی از دلمشغولی‌های شما را حذف کند. اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی امکان حضور پرستار در خانه شما وجود ندارد، به همین خاطر خانه سالمندان های زیادی در هر شهر تاسیس شده‌اند که به صورت شبانه روزی از سالمند شما مراقبت کنند.

مراکز نگهداری سالمندان ، بوی بی‌مهری نمی‌دهد

موضوعی که امروزه می‌تواند دلیل منطقی برای این کار داشته باشد، نگهداری و توجه به سالمند است. زندگی‌های امروزی شاید زمان کافی را در اختیار ما نگذارد تا همه جوره مراقبت‌های لازم را از یک سالمند ارائه دهیم. وجود فرد یا افرادی برای این کار لازم بوده، تا هم فرد به زندگی شخصی خود رسیدگی کند و هم نگرانی از بابت مراقبت از سالمند عزیز خود را نداشته باشد. اما برای برخی از افراد همچنان نام خانه سالمندان بوی بی‌مهری می‌دهد.

سلامت و تقویت افراد بعد از 50 سالگی

انجام منظم ورزش و فعالیت‌های بدنی سطح انرژی بدن را بالا نگه می‎دارد، سرعت متابولیسم را بیشتر می‌کند و باعث افزایش نیروی ماهیچه‎ها می‌شود. دیگر همه ما خوب می‎دانیم که ورزش فکر و ذهن را فعال نگه می‎دارد و حال و هوای ما را حسابی عوض می‎کند.

اگر وقت یا حوصله باشگاه رفتن ندارید ورزش‌های هوازی ساده را امتحان کنید. دویدن، راه رفتن، شنا کردن، و دوچرخه سواری در هوای آزاد؛ یا استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت در منزل. این ورزش‌ها گردش خون بدنتان را بهبود می‎بخشند. به بیان دیگر، باعث جوان ماندن قلب شما و عملکرد عالی آن می‌شوند.

یک پیشنهاد دیگر برای سلامتی بعد از ۵۰ سالگی : یوگا را امتحان کنید. یوگا ترکیبی از تمرین‌های ذهنی آرامش بخش و نرمش‌های کششی متنوع است. به همین خاطر، هم باعث کاهش استرس و افکار منفی می‌شود، هم قدرت و انعطاف پذیری شما را بالا می‎برد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و حس جوانی و سرزندگی را در رگ‌های شما تزریق می‌کنند.

خوب است بدانید گردش خونی که با ورزش بهبود پیدا می‌کند باعث اکسیژن رسانی بهتر به بدن و درخشندگی پوست می‌شود. به علاوه، وقتی حین انجام ورزش‌های هوازی عرق می‌کنید، سم‌های مختلفی از بدن شما خارج می‌شوند. بعضی از این سم‌ها به خاطر زندگی شهری و قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های شیمیایی وارد بدن ما شده‌اند.

از فعالیت‌های مفرحی مثل کنسرت، تئاتر، سینما، خرید کردن، شرکت در کلاس‌های آموزشی، جلسه‌های کتاب‌خوانی و . . دوری نکنید. اوقات فراغتی که در خانه دارید را هم با سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان سپری کنید. از مطالعه و نقاشی گرفته تا باغبانی، خیاطی، و غیره. تمامی این فعالیت‌ها به زندگی شما چاشنی و هیجان و انگیزه بیشتری اضافه می‌کنند و به شما حس سرزندگی و شادی می‌دهند.

به امید روزی که سالمندی، شیرین‌ترین دوره زندگی تمامی افراد بر روی زمین باشد .

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها