معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال سیستان و بلوچستان:

بروکراسی‌های اداری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی باید حذف شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: بروکراسی‌های اداری، تشریفات و کاغذبازی‌های اضافی باید حذف و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در این خصوص برطرف شود.

بروکراسی‌های اداری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی باید حذف شود

عیسی منصوری شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حذف بروکراسی‌های اداری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تعاونی سبب جذب سرمایه‌گذاران و به تبع آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تجارت با همسایگان به صورت استانی باید مدیریت شود و در این رابطه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مرزی و تجاری بسیار زیادی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکتهای حمل و نقلی قوی باید در استان‌ها داشته باشیم تا براحتی بتوان به تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه پرداخت.

وی تاکید کرد: اگر صادرات در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها تسهیل شود اثرات بسیار زیادی بر روی اشتغال منطقه خواهد داشت و باید مسوولان دست‌اندرکار در این زمینه تلاش کنند.

منصوری افزود: اصلاح و توسعه مرز میلک و رسیدن به توافق تجارت آیاد با ولایت‌های همجوار سیستان و بلوچستان تحولی عظیم در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه دارد که ابتکار عمل آن نیز در دست خود استان است.

وی تصریح کرد: اجرای کامل طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، توسعه بخش خدمات و توسعه کسب و کارهای توزیع شده(غیرمتمرکز) در تحول سیستان و بلوچستان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله به مزارع دشت سیستان یک کار زیرساختی بسیار بزرگی در شمال سیستان و بلوچستان انجام شده که بهره‌برداری درست از این طرح بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای این طرح مطالعات بهره‌برداری آن باید انجام شده باشد که اگر در این زمینه نیاز به کمک بود ما حاضر به همکاری هستیم.

منصوری اظهارداشت: دستگاه‌های دست‌اندرکار باید احصا کنند که چه محصولاتی با چه راندمانی می‌توان با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار در دشت سیستان کشت کرد تا بتوان از این طرح بهترین استفاده را برد.

وی تاکید کرد: مطالعات جدی و عمقی در مورد نوع کشت محصولات باید در منطقه سیستان انجام شود همچنین به بازاررسانی محصول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور در بازارهای خارجی بر اساس نیازهای روز باید مدنظر مسوولان باشد تا بتوان به اهداف توسعه‌ای رسید.

وی بیان کرد: به شبکه حمل و نقل روستایی باید توجه ویژه‌ای شود زیرا نقش بسیار زیادی در توسعه و ایجاد اشتغال دارد که می‌توان از منابع روستایی به این بخش تسهیلاتی اختصاص داد.

منصوری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تجارت مرزی دارد که تا کنون بخوبی از آن در استفاده نشده و باید به این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: تبادل کالا و مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه باید سهولت پیدا کند تا بتوان به اهداف مدنظر در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها