دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وجود ۶۴ هزار معتاد متجاهر گفت: بر اساس آمار، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد رسمی در کشور داریم و تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد.

دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور

ناصر اصلانی در یک برنامه رادیویی از اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی و چند وجهی یاد کرد و گفت: اعتیاد مولد سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی دیگر محسوب می‌شود و این مسئله سبب شده در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد جزو اولویت‌های اصلی کشور باشد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی کشور و اثر این مسئله در گسترش مواد مخدر، اظهار کرد: ایران در همسایگی افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر جهان قرار دارد و از زمانی که نیروهای آمریکایی در این منطقه به بهانه امنیت مستقر شده‌اند، نه تنها وضعیت بهتر نشده است، روز به روز توزیع و کاشت مواد مخدر وضعیت سرسام آور و نگران کننده‌ای دارد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به عبور مواد مخدر تولید شده در افغانستان از ایران برای رسیدن به بازارهای جهانی اشاره و بیان کرد: این مسئله باعث آلودگی جوانان کشور می‌شود. امروز بیش از ۶۴ هزار معتاد متجاهر را داریم که باعث ایجاد نگرانی و دغدغه بین مردم شده است.

وی درباره تعداد معتادین کشور عنوان کرد: بر اساس آمار، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد رسمی در کشور داریم که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند و متأسفانه این آسیب اجتماعی را پر رنگ تر می‌کنند. تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد، هر چند شاید تعداد معتادین مقداری بیشتر باشد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رامین
    0

    آمار اشتباه و غلط به مردم ندید. 28 میلیون معتاد داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها