یارانه جدید در راه است؟/ جزئیات طرح مجلس برای یارانه غیرنقدی ۶۰ هزار تومانی

مجلس یازدهم با ارائه طرحی قصد دارد به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه غیرنقدی اعطا کند.

یارانه جدید در راه است؟/ جزئیات طرح مجلس برای یارانه غیرنقدی ۶۰ هزار تومانی

سید محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به برگزاری چندین نشست تخصصی با حضور مسئولان دولتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح تأمین کالاهای اساسی، افزود: در صورت تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی؛ حساب یارانه‌ای ۶۰ میلیون نفر هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیرنقدی برای خرید اقلام اساسی غذایی شارژ خواهد شد، این یارانه جدای از یارانه نقدی و بلاعوض خواهد بود.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر که شامل اقشار متوسط و متوسط به پایین جامعه می‌شوند مشمول این طرح می‌شوند که کارت یارانه آن‌ها هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیر نقدی از سوی دولت شارژ خواهد شد، این علاوه بر واریز یارانه نقدی خواهد بود.

میرتاج الدینی گفت: این یارانه غیر نقدی در واقع اعتبار خرید کالا است که بر اساس تعداد نفرات یک خانواده و در حساب یارانه‌ای سرپرست خانواده شارژ می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های دارای کد اقتصادی می‌تواند صرفاً برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای نیمسال دوم ۱۳۹۹، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح لازم است و اکنون نیز بحث ما با دولت در تامین منابع است، پیشنهادهایی از سوی کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس برای تأمین منابع ارائه شده است لذا اگر توافقی با دولت در این خصوص انجام گیرد طرح تامین کالاهای اساسی یکی از طرح‌های خوب مجلس یازدهم خواهد بود.

یارانه غیرنقدی ۶۰ هزار تومانی در راه است

میر تاج الدینی تقویت قدرت خرید مردم در این شرایط اقتصادی را هدف اصلی این طرح خواند و گفت: طبق آمار مرکز پژوهش‌ها میانگین مواد غذایی مورد نیاز یک نفر در خانواده، ۱۲۰ هزار تومان است البته این رقم در شرایط مختلف، متفاوت است لذا ما می‌خواهیم حداقل ۵۰ درصد این رقم را برای خانواده‌ها تامین کنیم.

وی یادآور شد: این کارت امکان نقدشوندگی ندارد و صرفاً برای خرید در فروشگاه هاست در همان کارت یارانه نقدی شارژ می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: این یارانه غیر نقدی بلاعوض است و تا زمانی که از این شرایط عبور کنیم به عنوان یک حمایت یارانه‌ای از مردم خواهد بود.

وی گفت: در طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز علاوه بر یارانه نقدی، واریز یارانه غیر نقدی هم وجود دارد، اما تاکنون فقط یارانه نقدی به مردم داده می‌شد لذا این طرح چیزی شبیه به یارانه غیر نقدی است، ما می‌خواهیم امنیت غذایی خانوارها را تامین کنیم.

میر تاج الدینی در پایان گفت: اگر توافق خوبی صورت بگیرد در نیمه دوم امسال این طرح عملیاتی خواهد شد.

منبع: صداوسیما

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • بی نام
    0

    بزنه توسرتون خاک توسرتون بایارانه دادنتون مگه شست تومن پول یه نون وپنیرصبحونه میشه اینادیگه ملت مسخره کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بی تدبیر دولت نامید گند زد ب کشور بحرحال کاچی بعضه هیچیه برای اقشار مستمند که

    • کاربر ناشناس
      0

      یک تار مو از این خرس غنیمت است

    • ایمان
      0

      پاسخ به دوتا ناشناس==چقد ما بدبختیم ک به کمترینها راضی میشیم با وجود ثروت افسانه ای و بی انتهای ایران.. نوشته کاچی بعض هیچی و یا موی خرس کندن غنیمته!!!!!؟؟؟ تا وقتی تفکرات اینچنینی وجود داره قطعا فقر و فلاکت و حق خوری از این مملکت بیرون نخواهد رفت

  • ایرانی
    0

    زورر نزنید که پول چاپ کنید اگر میتوانید که محال است تورم را کاهش دهید و ارزش پول ملی را بالا ببرید .

  • مجید
    0

    این پول فقط برای خرید نونه که طرف نمیره

  • رامین
    0

    برم با 60 تومن کره بخرم

  • داروغه
    0

    اولین مرحله که بریزن تخم مرغ میشه شانه ای ۵۰ هزار

  • ع،ف
    0

    یک طرح جدیددیگه ای هم دردست اقدام است که اگرتصویب بشه خبرهای خوبی درراه است.فعلا بهتون نمیگیم تا تو کفش بمونید./چوپان دروغگو.

  • ناشناس
    0

    در این چند ماه نه تنها دردی درمان نشد بلکه صدها برابر بدتر شد شماها هم فقط بلدی شعار تو خالی برای حلال کردن ۲۳۵ میلیون ماهیانه بدهید شر تمام دروغ گو هاوحقوق بگیر نجومی مفت خور از سر ملت کنده شود بهترین خدمت به مردم درمانده وبیچاره وسرگردان وناامید از همه چبز همه کس است در این جهت اقدام کنید صواب ان بیشتر است هر چی تلاشی می کنید برای خودتان خانواده تان می باشد غیر از این عمل مشخصی دیده نمی شود.

  • ناشناس
    0

    قول وعده دروغ به مردم ندهندمسعولین مردم تابه چشم خودنبینندباورنمیکنند

  • .
    0

    یارانه باید حداقل یک میلیون باشه

  • شاهین
    0

    یا حضرت عباس!میانگین مواد غذایی یک نفر در ماه 120000 تومان است!!چی میگن؟از گماشته هاتون میپرسیدید بهتون میگفتن میانگین مواد غذایی یک نفر چقدر است.متاسفم

  • سهراب قیصری
    0

    آقای رئیس این ملت بدبخت فاتحه شمارونمی خواهد اگه این دولت تدبیر وامید خیلی خیلی دلسوزه ملت خودشه خواهشاازشمادرخواست داریم که جلوی این گرونی وتورم روبگیریدتا هیچ پدرومادری جلوی فرزندان خودش خجالت زده وشرمنده نشودـشصت هزارتومان ارزونی دولت تدبیروامید/که هیچ امیدی برای زندگی کردن به این ملت ندادین/بخداقسم ملت ایران نجیب ترین وبدبخت ترین ملت روی این کره خاکی هستنند.

  • نام آشنا
    0

    بله این وعده وعیدها زمینه گران کردن الباقی کالاهایست که باقی مانده .هیچ وقت یه گربه به خاطر خدا موش نمی گیرد.

  • احمد توسلی
    0

    ملت ایران صدقه خور شدن

  • sia
    0

    تخم مرغ دونه ای شده 1200 تومن ، اگر بفرض یه فرد بالغ صبحانه نهار شام تخم مرغ نوش جان کند میشه مثلا 5 تا تخم مرغ با سه تا نون لواش میشه 6 تومن تخم مرغ با هزار تومن نون +روغن +نمک ، همش با هم روزی هفت و پونصد ، آخر ماه میشه 225 تومن ، میخام بدونم 120 تومن رو از کجاتون درآوردین.

  • نام آشنا
    0

    هل من الناصرالینصرنی .اقایه کارمند ساده هستم درتهیه جهیزیه دخترم مانده ام .لوازم خانگی هرروز یه قیمته .یخچالی که سه /چهرماه پیش 3میلیون بود الان شده 20میلیون .خدایا به داد امثال مثل بنده برس .جزتوامیدی نیست .ای خدااااااااااااااااااااااااا

  • خودم
    0

    تا زمانی که از این شرایط عبور کنیم! میشه بفرمائید این زمان کی میرسه؟ تا شماها و امثال شما سرکارید و مشغول بخور و دزدی هیچوقت از این شرایط عبور نمیکنیم.

  • ز
    0

    حق این مردم بیش ازاین ۶۰تومان نیست اگر قراراست توقع خود را تغییر بدهند باید فکر خود را تغییر دهند تا جامعه تغییر بکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها