ورود فناوری فضایی به اهداف جهش تولید

رییس سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود از وارد شدن حوزه فضایی در تحقق اهداف جهش تولید خبر داد.

ورود فناوری فضایی به اهداف جهش تولید

مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود آورده است: "در راستای تحقق اهداف جهش تولید، حوزه فضایی نیز به عنوان یکی از محورهای راهبری تدوین شده در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

جا دارد از اعضای محترم کمیته صنایع نوین خانه ملت به خاطر توجه ویژه به فناوری‎های نوین و آینده ساز تشکر کنم".

وی همچنین توضیح می‌دهد که بخش فضایی کشور مبتنی بر سند توسعه هوافضا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه ششم توسعه در حال فعالیت است و نقشه راه این حوزه نیز بر اساس این اسناد تدوین شده است. حتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و سختگیرانه با همت و تلاش متخصصان، برنامه‌های توسعه این حوزه مطابق با جدول زمان بندی پیش بینی شده، پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم تا این مسیر با شتاب بیشتر طی شود.

در حال حاضر شاخص شفافی در دنیا برای مقایسه فعالیت‌های کشورها وجود ندارد اما در سازمان فضایی، برنامه‌ای برای ترازیابی دقیق‌تر صنعت فضایی را در دستور کار داریم و در چند سال گذشته همواره توسعه متوازن تمام ارکان زنجیره حوزه فضایی در برنامه‌ها لحاظ شده است.

وی ادامه می‌دهد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهای صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است و این صنعت با دست توانمند جوانان این سرزمین، بومی شده است. اکنون بیش از هر چیز نیاز به یک همدلی و همگرایی برای تدوین این مسیر داریم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها