رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

۱۵۰۰ زن معتاد متجاهر در کشور داریم/هزار نفر آنها در تهران هستند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در کشور حدوداً ۱۵۰۰ نفر زن معتاد متجاهر شناسایی شدند و دارای شناسنامه هستند که هزار نفر از این زنان در پایتخت هستند.

۱۵۰۰ زن معتاد متجاهر در کشور داریم/هزار نفر آنها در تهران هستند

سردار مجید کریمی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که از گذشته با آن مواجه هستیم همین خانم‌های معتاد متجاهر هستند که به صورت بی خانمان در سطح کشور حضور دارند.

وی افزود: این مشکل فقط مربوط به تهران نیست و در شهرهای دیگر هم معتاد متجاهر زن داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در طرح‌های جمع‌آوری با توجه به کمبود ظرفیت به خانم‌های معتاد متجاهر کمتر توجه شده است.

سردار کریمی گفت: ساماندهی این بانوان در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی قرار گرفته است و به ما این قول را داده اند که تا پایان سال حتماً مراکزی را برای نگهداری خانم‌های معتاد در اختیار ناجا قرار بدهند.

وی ادامه داد: در کشور حدوداً ۱۵۰۰ نفر زن معتاد متجاهر شناسایی شدند و دارای شناسنامه هستند که بنا بر اعلام رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران، در این شهر هزار زن معتاد متجاهر داریم، یعنی هزار زن معتاد متجاهر در پایتخت است و ۵۰ نفر دیگر در سایر شهرها هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: اینکه می‌گویم حدوداً به این دلیل است که ما برآورد چشمی نداریم و آمارها را از روی افرادی هستند که شناسنامه دار هستند و از سوی پلیس دستگیر شدند و می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این افراد معتاد هستند.

چندی پیش سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با گفته بود: به تازگی بهزیستی ظرفیتی برای نگهداری معتادان متجاهری که بالای ۶۵ سال دارند و همچنین دارای بیماری‌هایی با زخم باز هستند، اختصاص داده است که ۵۰۰ نفر از ظرفیت این مرکز متعلق به زنان معتاد متجاهر است.

وی افزود: از هفته آینده طرح جمع آوری این معتادان (زنان معتاد متجاهر) را با جدیت شروع می‌کنیم چون در طرح‌های قبلی به دلیل نبود مرکز جامعی برای پذیرش این گروه از افراد نتوانستیم تعداد زیادی از این زنان را جمع آوری کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تهران چند زن معتاد متجاهر داریم گفت: در تهران حدود هزار زن معتاد متجاهر داریم که سعی داریم مرکز دیگری برای نگهداری این زنان در نظر بگیریم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    افرین به زنان شجاع دهه سی وچهل واقعا چه بگوییم ازروزگار شرم اوره دراین چندسال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها