۲ متهم پرونده سیل گلستان به دادگاه معرفی شدند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که پرونده ۲ متهم سیل پارسال این استان با تعیین کیفرخواست برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه کیفری ۲ گرگان فرستاده شد.

۲ متهم پرونده سیل گلستان به دادگاه معرفی شدند

هادی هاشمیان اظهار داشت: پرونده سیل با ۱۱ متهم در دادسرا تشکیل شد که پس از دریافت نظرات کارشناسی و گزارش ۳۵۰ صفحه ای سازمان بازرسی، برای مدیرعامل وقت آب منطقه ای استان و یکی از معاونان فعلی این اداره به اتهام اجرا نکردن تکالیف قانونی، تضییع اموال دولتی و عمومی ناشی از اهمال موضوع ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی کیفرخواست صادر شد.

طبق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی هر یک از کارمندان و کارکنان ادارات و سازمان ها در صورتیکه به علت اهمال یا تفریط‌ موجب تضییع اموال و وجوه دولتی گردند علاوه بر جبران خسارات وارده و پرداخت اجرت‌المثل به شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین گفت: برای سایر متهمان پرونده که از مدیران زیرمجموعه های برخی ادارات گلستان بودند بر اساس دفاعیات و مدارک ارائه شده و گزارش سازمان بازرسی، قرار منع تعقیب صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تعلل در ارسال پاسخ هیات گزارش ملی سیلاب درباره قصور ارگان های مختلف در پدید آمدن این سیل و یا تشدید آن، موجب طولانی شدن زمان رسیدگی و صدور کیفرخواست متهمان این پرونده شد.

هاشمیان مرداد پارسال گفته بود: رسیدگی به قصور و تقصیر مدیران ذیربط در موضوع سیل استان بدون چشم پوشی و تا رسیدن به نتیجه و رای نهایی ادامه خواهد داشت.

در جریان سیل پارسال خسارات زیادی به بخش های مختلف زیرساختی گلستان وارد شد و ۱۱ نفر نیز جان باختند.

در این رابطه شماری از مسوولان قضایی کشور و گلستان به قصور و تقصیر برخی مدیران دستگاهها و مسوولان اشاره و بر ضرورت پیگیری آن تاکید کرده بودند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها