تیک‌تاک پیشنهاد مایکروسافت را رد کرد؛ اوراکل کنترل فعالیت‌ها را به دست می‌گیرد

اوراکل به عنوان «شریک معتمد» تیک تاک برگزیده شد و کنترل فعالیت‌های ابری این اپ در آمریکا را در دست می‌گیرد.

تیک‌تاک پیشنهاد مایکروسافت را رد کرد؛ اوراکل کنترل فعالیت‌ها را به دست می‌گیرد

بر اساس برخی گزارش‌ها شرکت اوراکل موفق شده مدیریت فعالیت‌های ابری تیک تاک در آمریکا را در دست بگیرد. پیش از این شایعاتی در مورد خرید تیک تاک توسط اوراکل منتشر شده بود، اما طبق گزارش جدید «وال استریت ژورنال»، اوراکل به عنوان «شریک فناوری معتمد» انتخاب شده است. این یعنی تیک تاک فروخته نشده و اوراکل با فناوری‌های ابری خود در مدیریت فعالیت‌های این اپ در آمریکا همکاری خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بایت دنس درخواست این شرکت برای خرید تیک تاک را رد کرده است. غول نرم افزاری قصد داشت کنترل فعالیت‌های این اپ در آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند را در دست بگیرد، اما به نظر می‌رسد مذاکرات خرید به درب بسته خورده و اوراکل برنده اصلی این رقابت لقب گرفته است.

دونالد ترامپ اواسط مرداد ماه امسال با امضای فرمان اجرایی هرگونه مراوده تجاری شرکت‌های آمریکایی با بایت دنس را ممنوع اعلام کرد و به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا کسب و کار تیک تاک در ایالات متحده را خریداری کنند. این فرمان ابتدا قرار بود پس از ۴۵ روز اجرا شود، اما ترامپ فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد و به بایت دنس ۹۰ روز فرصت داد تا یا تیک تاک را به آمریکا فروخته و یا قید فعالیت در این کشور را بزند.

خبرگزاری رویترز چند روز قبل گزارش کرد که پکن ممنوعیت تیک تاک در آمریکا را به پیروی از دستورات کاخ سفید و فروش آن ترجیح می‌دهد. به گزارش این خبرگزاری فروش تیک تاک «چین و بایت دنس را در برابر فشارهای آمریکا ضعیف جلوه خواهد داد.»

منبع: دیجیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها