یک بانوی ایرانی در جمع ۴۰ استاد برتر جوان دنیا قرار گرفت

دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در میان ۴۰ استاد برتر جوان زیر چهل سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شد.

یک بانوی ایرانی در جمع ۴۰ استاد برتر جوان دنیا قرار گرفت

مریم کوچکی‌نژاد دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در میان ۴۰ استاد برتر جوان زیر چهل سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شد. این انتخاب بر اساس رده بندی سایت (Poets & Quants) انجام شد که از معتبرترین سایت‌های آنلاین رشته مدیریت در دنیا است.

این سایت اخبار مربوط به مدارس عالی مدیریت Business Schools در دنیا و بخصوص رشته MBA را اطلاع‌رسانی می‌کند. علاوه بر خبر رسانی این وب‌سایت اقدام به انتشار رده‌بندی‌ها مختلف از جمله رده بندی دانشگاه‌های معتبر رشته مدیریت و معرفی استادان جوان برتر رشته مدیریت کرده است.

مریم کوچکی‌نژاد استاد دانشگاه نورت وسترن با رنک ۲۵ جهانی است که با بیش از ۱۴۰۰ citations در Google Scholar در بین چهل استاد برتر جوان زیر ۴۰ سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شد.

در ماه مارس هر سال یک کمیته از افراد متخصص مسئولیت انتخاب لیست چهل نفر نهایی را بر عهده دارد. معیار انتخاب بر اساس مهار‌ت‌های تدریس و کیفیت مقالات تحقیقاتی استادان است. مطابق آمار وب‌سایت برای رقابت سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰ کانداتوری برای ۱۶۰ استاد رشته مدیریت از سراسر دنیا داشته‌اند که از این میان ۴۰ استاد به عنوان لیست نهایی انتخاب شد.

کوچکی نژاد دانش آموخته رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف بوده است و عاشق رشته رفتار سازمانی و روانشناسی می­‌شود.

او دکتری رفتار سازمانی را از دانشگاه یوتا و پسادکتری را در مرکز Edmond J. Safra دانشگاه هاروارد دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۴ به دانشگاه نورت وسترن پیوسته است، جایی که در آن تحقیقات تأثیرگذاری در مورد رفتار انسان انجام داده و در حال حاضر دانشیار دانشکده مدیریت این دانشگاه است.

تمرکز اصلی تحقیقات او در زمینه درک ماهیت پویای تصمیم گیری‌های اخلاقی و چگونگی تجربه روانی افراد از نظر روانشناسی در برخورد‌های اخلاقی روزمره است.

یافته‌های او علاوه بر اینکه در بسیاری از مجلات پژوهشی دانشگاهی به چشم می‌خورد، در رسانه‌های مهم از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و هافینگتون پست و ... به نمایش در آمده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    تبریک

  • مهری
    0

    به این میگن یک ایرانی اصیل هم حجاب داره هم سواد. آخه چون بعضی ها میگن حجاب مانعی برای پیشرفت است!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها