وزیر خارجه بحرین وارد واشنگتن شد

وزیر خارجه بحرین در رأس هیأتی سیاسی برای حضور در مراسم امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی وارد پایتخت آمریکا شد.

وزیر خارجه بحرین وارد واشنگتن شد

هیأت بحرینی به ریاست «عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه این کشور بعد از هیأت اماراتی وارد ایالات متحده شد.

پیش از این خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که «عبدالله بن‌زاید» وزیر خارجه امارات به همراه هیأت مذکور، توافق صلح ادعایی بین امارات و رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافق «ابراهیم» را امضا خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» ضمن اعلام خبر عزیمت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سمت واشنگتن، به نقل از او گزارش داد که قرار است در این سفر توافق ادعایی صلح با بحرین هم به امضا برسد.

نتانیاهو در سخنانش در جلسه روز یکشنبه کابینه گفته بود که صحبت‌هایش با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین بسیار گرم بوده و دو طرف تصمیم گرفتند صلح و روابط کامل بین دو کشور را برقرار کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند.

طبق بیانیه وزارت خارجه امارات، مراسم امضای توافق سازش روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی نتانیاهو به همراه خانواده‌اش در این مراسم شرکت خواهد کرد.

قرار بود در این مراسم «محمد بن زاید» به عنوان مقام ارشد امارات حضور داشته باشد با این حال رسانه‌های اماراتی دو هفته پیش بدون اشاره به چرایی عدم حضور اعلام کردند که ولی‌عهد ابوظبی در این مراسم حضور نخواهد داشت.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها