فرمول رأی آوری در انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه یک کاندیدای ریاست جمهوری

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم با اعلام نارضایتی از جریان ها و گروه های سیاسی می‌گوید: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اعتبار خود را نزد مردم از دست دادند.

فرمول رأی آوری در انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه یک کاندیدای ریاست جمهوری

سیدمحمد غرضی، عضو کابینه دولت سازندگی معتقد است با اینکه مردم اکنون دچار مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی هستند اما در انتخابات ۱۴۰۰ به کسی رای می دهند که توانایی اداره کشور را داشته باشد و طرح شعارهای پوپولیستی دیگر کارساز نیست.
به گفته او، افکار عمومی از نوع عملکرد جریان ها و گروه های سیاسی در ۴۰ سال گذشته رضایت ندارند و کسی می تواند رئیس جمهور بعدی کشور باشد که به طرح دلیلِ واقعی بروز مشکلات بپردازد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم می گوید که «کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ هم می شود و همیشه یک کاندیدای صبور برای کشور بوده است». هرچند صلاحیت او در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ رد شد.

برای مردم حل گرانی و مشکلات اهمیت دارد نه حزب و گروه سیاسی

سیدمحمد غرضی در گفتگویی با اشاره به فرمول رای آوری کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: گرفتاری های معیشتی و مشکلات اشخاص و گروه ها در کشور این روزها بیش از هر زمان دیگر مطرح است با این حال کشور به لحاظ انقلابی وضعیت تثبیت شده خود را به دست آورده و مردم به اشخاص و گروه ها و احزاب توجه نمی کنند بلکه به نوع اداره کشور توجه دارند.

فرمول رأی آوری در انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه یک کاندیدای ریاست جمهوری

وی ادامه داد: اکنون برای همه این موضوع اهمیت دارد که گرانی ها و مشکلات اقتصادی چطور حل می شود و ترامپ و دوستان او به کجا می رسند.

با دشمن کردن یکی و دور کردن دیگری از مردم نمی توان رأی جمع کرد

این فعال سیاسی با بیان اینکه تجربه های گذشته نشان داده که دیگر با فعالیت های تحریکی و دشمن کردن یکی و دورکردن دیگری رای مردم جمع نمی شود، تصریح کرد: اگر این شرایط جور نشود دولتی روی کار می آید که بسیار ضعیف تر از دولت های گذشته خواهد بود و همانطور که دولت اکنون توانایی جلب رضایت مردم را ندارد، دولت بعد هم این توانایی را نخواهد داشت و هر روز باید مانند دولت های گذشته حرف هایی بزند که از عمل به دور است.

غرضی در پاسخ به این پرسش که کاندیداها با طرح چه شعارهایی می توانند در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز باشد؟، گفت: کسانی که بتوانند علت عدم موفقیت دولت های ۱۰۰ سال و به خصوص ۴۰ سال گذشته ایران را بیان کنند به طوری که مردم از آن استقبال کنند پیروز خواهد بود؛ به طور مثال این دولت ها حقوق عامه مردم را پایمال کردند و قدرت دولت را طوری تنظیم کردند که حقوق ملت ضایع شده، مثل همین گرانی ها و امتیازطلبی ها.

وی افزود: اگر کسی بتواند مشکلات گذشته و راه حل برون رفت از آنها را به طور منطقی به مردم بگوید و راه حل مناسبی هم برای آن ارائه کند تا مشخص شود این دولت ها چطور حق مردم را ضایع کردند و دولت را به طوری که توانایی حفظ حقوق مردم را دارد، اداره کند شاید بخش وسیعی از جامعه او را بپذیرد.

مردم از کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ استقبال نخواهند کرد چون...

این عضو کابینه دولت سازندگی خاطر نشان کرد: تا به حال کسانی که مدعی کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ شدند یا مثل گذشته فکر می کنند یا تکیه گاهشان گذشته است و مردم از آنها استقبال نخواهد کرد.

غرضی در واکنش به این پرسش که آیا اکنون چنین فردی با این معیارها که مورد اقبال مردم هم واقع شود هست یا خیر،اظهار کرد:افراد بسیاری هستندکه این نوع منطق را از قبل و بعد از انقلاب مطرح کردند که نباید به جامعه ظلم کرد تا حکومت پایدار بماند اما گروه ها و احزاب همه آنها را به مرور از مدار تصمیم گیری خارج کردند و معدود افرادی باقی ماندند که خودشان عقبه اجتماعی ندارند و عقبه دیگران آنها را سر کار می آورد اما موقع پاسخگویی این مجموعه پنهان می شوند.

اصلاح طلبان و اصولگرایان اعتبار خود در بین مردم را از دست داده اند

وی با اشاره به جایگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان میان افکار عمومی، گفت: مدعیان ۴۰ سال گذشته احزاب و گروه ها اعتبار خود را در میان مردم از دست دادند و من بارها از این مصادیق گفته ام؛ بازسازی جریان های اجتماعی هم به عملکرد گذشته آنها مربوط می شود نه به حرف و مقاله نویسی و سخنرانی.

کاندیدای صبور این کشور بودم و هستم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ۱۴۰۰ هم کاندیدا می شود یا خیر، گفت: بله من تمام عمردم کاندید صبور این کشور بودم و هستم.

غرضی تصریح کرد: من از ابتدا عضو هیچ حزب و گروهی نبودم، با دست در جیب فقرا کردن مخالف بودم و همیشه از تکیه به اشخاص خودداری کردم به همین دلیل در سال ۱۳۹۲ که امروز را پیش بینی ها میکردم احزاب و گروه ها همراه با هم اظهارات من را نفی کردند نهایتا روی کار آمدند. البته رسانه ها هم برای بسیاری حمایت ها بدهکار مردم هستند که باید پاسخگو باشند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها