رشد بالای غرق شدگی در رودخانه‌های استان کرمان در سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از رشد بالای غرق شدگی در رودخانه در استان کرمان در سال جاری خبر داد.

رشد بالای غرق شدگی در رودخانه‌های استان کرمان در سال جاری

رضا فلاح ظهر امروز ۲۵ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ۴۸۳ ماموریت در نیمه نخست امسال در پوشش حوادث استان انجام داده که در هر روز به طور متوسط سه ماموریت بوده و به ۳۲ هزار نفر امدادرسانی کرده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان انکه از ۹۷ هزار امداد رسانی حوادث کشور قریب به ۳۰ درصد مربوط به استان کرمان است و بیشترین امدادرسانی در استان مربوط به سیل بوده است تصریح کرد: ۵۴ درصد امدادرسانی ها مربوط به تصادفات جاده ای است که ۱۷۹ نفر رهاسازی از خودروها انجام شده و بیشترین ماموریت جاده ای ما در سیرجان و بم بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار حوادث جاده ای بیش از این است و موارد اعلام شده مربوط به حضور هلال احمر در امدادرسانی است، بیان کرد: در سیل و آب گرفتگی ۵۳ ماموریت در سال جاری در استان انجام داده ایم که ۳۱ هزار نفر در این حوادث امدادرسانی و ۳۷۰۰ نفر اسکان اضراری داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیشترین امدادرسانی در سیل رودبار جنوب، ریگان و کهنوج بوده و رتبه اول امدادرسانی در حوادث سیل در کشور مربوط به استان کرمان است.

وی اظهار کرد: ۴۷ ماموریت در حوادث کوهستان داشته ایم و ۷۶ نفر در این حوادث در نیمه نخست امسال امدادرسانی شده که پنج نفر فوتی در این موارد بود و در کرمان و جیرفت بیشترین ماموریت ها انجام شده است.

فلاح با اشاره به رشد بالای غرق شدگی در رودخانه در استان کرمان در سال جاری گفت: قریب به ۵ میلیارد تومان اقلام امدادی در نیمه نخست امسال توسط هلال احمر بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۳۰۰ خانه هلال را در روستاها امسال ایجاد کردیم که آموزش تاب آوری و توانمندی را به مردم می دهند و نیازمند کمک بیشتر فرمانداران و بخشداران هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۲۵ پایگاه امداد جاده ای در استان داریم که با وسعت استان و طول جاده های اصلی تناسب ندارد و درخواست همکاری در این زمینه و همچنین برای خرید خودروهای امدادی را داریم.

فلاح خاطر نشان کرد: در حال حاضر پوشش حوادث با وضعیت بد مالی انجام می شود و درخواست همکاری و مساعدت استانداری و ستاد مدیریت بحران را داریم زیرا در نیمه دوم سال حوادث بیشتری را خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها