تایید حکم اعدام روح الله زم تکذیب شد

خبر تایید حکم اعدام روح الله زم توسط شعبه دیوان عالی کشور تکذیب شد.

تایید حکم اعدام روح الله زم تکذیب شد

اقتصاد نیوز گزارش داده بود که امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، حکم اعدام روح الله زم، که در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده بود، از سوی شعبه دیوان عالی کشور تأیید شد.

مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی ایران، امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، از ختم رسیدگی به پرونده روح‌الله زم در این نهاد خبر داد.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: «دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده زم، اعتراض وی را به استناد دلایل و مستندات پرونده نپذیرفت و حکم وی را تائید کرد.»

پیشتر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشستی خبری با غیر قطعی و قابل فرجام خواهی خواندن این خبر گفته بود: «دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات را توام با هم از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت حکم اعدام صادر کرده است و چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده را مجازات حبس تعیین کرده است. این حکم غیر قطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.»

تایید حکم اعدام روح الله زم تکذیب شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: درپی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی‌بر تایید حکم روح‌الله زم در دیوان عالی کشور، اعلام می‌گردد حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، اظهارنظری پیرامون رد یا تایید حکم این پرونده نداشته است و خبر منتشرشده صحت ندارد.

بنابر این گزارش رییس دیوانعالی کشور مطلبی پیرامون تایید حکم روح الله زم اعلام نکرده است و بدیهی است بر اساس ضوابط و مقررات قانونی، پس از اعلام تصمیم دیوان عالی کشور ابلاغ حکم و دادنامه از ناحیه دادگستری استان تهران خواهد بود.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله بزودی اعدام شودوبعدش هم طبری برای پاکسازی اخلالگران

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      طبری. دوست. شماها. است. اعدام. نمی شود

  • جاجی
    0

    از پیش حکمش را برای همه معلوم بود ،،،پس چرا طبری حکم اعدام نگرفت ،چون از خود قوه بوده ‌راه ‌وچاه را خوب بلد است ،ورفقا نمی گذارند

  • داروغه
    0

    در این شرایط کشور فعلا دست نگه دارید

  • سردار اذربایجان
    0

    اعدام نکنید چرا اعدام می کنید بیاندازید زندان برای خودش بچره مثل بابک زنجانی و طبری و

  • قلندر
    0

    ایشان آدم با هوشی است میشه اعدامش نکرد به شرط همکاری دایم با وزارت اطلاعات ایران و تحت نظر به هر حال اعدام بهترین راه نبوده ونیست مگر جانیان و مخلان نظم مملکت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها