علت تاخیر در پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص علت تاخیر در پرداخت وام ودیعه مسکن و اقدامات سیستم بانکی برای تسریع پرداخت این وام توضیحاتی ارائه داد.

علت تاخیر در پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟

دانشمندی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلیل کندی پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: مصوبات ستاد کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن یک ماه است که ابلاغ شده اما سامانه ای که باید به سیستم بانکی وصل می شد، حدود دو هفته پیش متصل شده است.

او ادامه داد: با توجه به راهکارهای ارائه شده برای بازپرداخت این وام، سیستم بانکی مجهز به نرم افزار مورد نیاز نبود اما هم اکنون این نرم افزار از ۱۵ بانک عامل در ۱۳ بانک پیاده سازی شده است بنابراین روند پرداخت ها از این به بعد سرعت می گیرد.

دانشمندی افزود: از ۱۷ هزار متقاضی که برای پرداخت در بانک ها پذیرش شده اند تاکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر وام را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: سیستم بانکی کلیه مدارکی که متقاضیان در سامانه ثبت کرده اند را بررسی می کند و اگر خلاف شرایط گفته شده باشد، تقاضا را عودت می دهد.

او در خصوص این که چه افرادی نمی توانند از این وام استفاده کنند گفت: افرادی که دارای سند ملکی هستند، فرم جیم آنها قرمز است و قبلا از تسهیلات بانکی جعاله و وام مسکن استفاده کرده اند، مجاز به دریافت این وام نیستند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۲ هزار نفر متقاضی به بانک ها معرفی شده اند و روند پذیرش را شروع کرده اند . روند پرداخت در آینده سریعتر خواهد بود اما برخی افراد مشکلاتی در شرایط دریافت دارند.

او ادامه داد: در برخی موارد مبلغ اجاره ملک، کمتر از میزان وام ودیعه بود یا برخی افراد کد رهگیری نداشتند، همچنین اگر تاریخ عقد قرارداد اجاره برای سال قبل باشد ، فرد متقاضی مشمول دریافت وام نیست.

دانشمندی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی متقاضیان را از طریق این سامانه به بانک عامل معرفی می کند و کنترل و بررسی شرایط بر عهده بانک است و این بررسی ها زمان بر است.

او در خصوص دستورالعمل نهایی برای ضمانت این وام گفت: وثایق قابل پذیرش برای دریافت وام شامل گواهی کسر از حقوق و کسر از مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد است و در تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اخذ سفته با یک ضامن کافی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سلیمان
    0

    نظری ندارم!!!؟؟؟

  • خلیل
    0

    خیلی چرته تمام مدت چهار ماه که گرانترین زمان برای اجاره کردن و اجاره نشین هاست این اقایان بانکی دست رو دست گذاشتند تو اوج گرانی خانه اوج گرانی دلار و اوج گرانی سکه همه مالک ها که جیب هاشون پر شد حالا این اقا داره چرت و پرت میگه اقاجان وام ها تو نگه دار شاید سالهای بعد کسی بیاد دنبالش به درد مستأجران نمیخوره تازه بعد این همه وقت شرایط چند تا ضامن و اقساط و هزار تغییر دیگه دادید

  • حسن
    0

    باید دید ذییس جمهور آمریکا چه کسی میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها