موارد استفاده شامپو بچه

باید بدانید که شامپوهای مخصوص بچه ها طوری طراحی می‌شوند که هم چشمشان نسوزد و هم پوست لطیفشان و موهای نرمشان خشک نشود و آسیب نبیند.

موارد استفاده شامپو بچه

مو دومین عامل در زیبایی صورت است، پس عجیب نیست که از قدیم همه دوست داشتند موهای سالم، بلند و پرپشت داشته باشند. شاید در این زمانه کارمان برای داشتن موهای سالم راحت‌تر باشد، چون آنقدر تنوع شامپوها و محصولات مراقبت از مو زیاد است که تقریبا دیگر هیچ مشکلی برای موها وجود ندارد که با شامپوها درمان نشود. در این مطلب که از الهام گرفته شده، طرز استفاده از شامپو بچه را توضیح داده‌ایم.

حمام کردن کودک برای مادرانی که به تازگی اولین کودک خود را به دنیا آورده‌اند همیشه کاری سخت و ترسناک به نظر می‌آید. شاید شما هم از آن دسته مادرانی هستید که نمی‌دانید موهای نرم و نازک کودکتان را چطور بزنید که چشم‌هایش نسوزد و مشکلی برایش پیش نیاید. در ابتدا باید بدانید که شامپوهای مخصوص بچه ها طوری طراحی می‌شوند که هم چشمشان نسوزد و هم پوست لطیفشان و موهای نرمشان خشک نشود و آسیب نبیند.

500

هفته اول و دوم زمانی که هنوز بند ناف کودک قطع نشده است بهتر است هر سه روز یک بار با اسفنج نرم و مرطوبی کودک را تمیز کنید و بهتر است کودک در معرض ریزش مستقیم آب قرار نگیرد تا به نقاطی از بدنش که حساس‌ترند آسیب نرسد. برای این کار می‌توانید کودک را داخل اتاق توی یک حوله بپیچید، یک تشت آب ولرم کنارتان بگذارید و هر قسمت از بدنش را که می‌خواهید تمیز کنید از حوله بیرون بیاورید و با اسفنج تمیز کنید. سر و صورت را در آخرین مرحله تمیز کنید که سرما نخورد. استفاده از شامپو بچه از همان روز اول بدون اشکال است و می‌توانید از شامپو بچه‌های خیلی ملایم برای شستشو استفاده کنید.

بعد از اینکه بندناف افتاد می‌توانید در وان یا تشت آب با خیال راحت بچه را حمام کنید فقط همچنان توجه داشته باشید که موهای کودک باید با شامپو بچه و بدن کودک با صابون‌های ملایم یا شامپو بدن مخصوص کودک شسته شود. میزان گرمی آب را با ساعد دستتان بسنجید آب باید کاملا ولرم باشد. همچنین وقتی کودک در آب است باید دائم روی بدنش آب بریزید تا سردش نشود.

موهای کودک را می‌توانید هفته‌ای یک الی دوبار با شامپو بچه بشویید. روش کار بدین صورت است که کمی دست خود را به شامپو بچه آغشته می‌کنید و روی سطح سر کودک به آرامی ماساژ می‌دهید. بهتر است برای اینکه کف مستقیما توی چشم کودک نریزد دستتان را به حالت گود شده روی پیشانی کودک بگذارید تا کف از اطراف صورتش پایین بریزد.

نکته‌ی دیگر این است که آیا شامپو بچه تنها برای استفاده کودکان است؟ پاسخ این است که خیر. شامپو بچه برای بزرگسالان هم کاربردهای مختلف دارد. برخی از این کاربردها را در ادامه عنوان خواهیم کرد:

شستشوی صورت

اگر شامپو بچه انقدر ملایم است که برای شستشوی سر کودک مناسب است پس می‌تواند برای صورت شما هم مناسب باشد. شستشوی روزانه صورت برای همه ضروری است به خصوص اگر ساکن شهرهای شلوغ و آلوده هستید حتما باید حداقل روزی یک بار صورتتان را بشویید. شامپو بچه همینطور برای پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت مناسب است. این شامپو انقدر قدرت پاک کنندگی دارد که آلودگی‌ها یا مواد آرایشی را پاک کند ولی در عین حال آسیبی به چربی طبیعی پوست شما نمیزند.

کندن چسب زخم

گاهی چسب زخمی که برای مدت طولانی روی پوست شما مانده چنان محکم به پوست شما می‌چسبد که کندن آن دردناک است. با مالیدن کمی شامپو بچه بدون هیچ دردی می‌توانید چسب زخم را از پوستتان جدا کنید. این کار همچنین برای جدا کردن چسب زخم از بدن کودکان نیز بسیار مناسب است، چرا که پوست کودکان بسیار حساس‌تر از ماست و ممکن است با کندن چسب زخم به پوستشان آسیب بزنیم.

شستن سینوس‌ها

دکتر ماس تاکاشیما مدیر مرکز سینوس در دانشگاه بیلر می‌گوید که همانطور که ما توصیه می‌کنیم دستانتان را با صابون بشویید، شستن سینوس نیز با مواد شوینده توصیه می‌شود چرا که باکتری‌ها با آب خالی از بین نمی‌روند. البته این تحقیق بسیار جدید است و اگر قصد استفاده از این توصیه را دارید بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

برای این کار نصف قاشق چای خوری شامپو بچه را به ۸ اونس آب نمک اضافه کنید و با آن بینی خود را بشویید.

رفع قرمزی چشم‌ها

برخی افراد خیلی زود چشم‌هایشان قرمز می‌شود و در چشم‌هایشان احساس سوزش و خستگی و گاهی با اشک ریختن از چشم همراه است. این اتفاق ممکن است از یک عفونت باکتریایی باشد که در این صورت با شستن چشم‌ها با شامپو بچه می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و از شر سرخی چشم‌ها راحت شوید.

شستشوی سگ‌ها

پوست سگ‌ها بسیار حساس است و با شستن بدن آن‌ها با شامپوهای مخصوص ما انسان‌ها کار درستی نیست. ممکن است شستشو با شامپوهای انسانی حتی انواع ملایم آن باعث خارش پوستشان یا از بین بردن باکتری‌های مفید بدنشان شود و بهتر است از شامپوی مخصوص سگ‌ها استفاده شود ولی شامپو بچه در این میان استثناست و می‌توانید از آن برای شستن سگ‌ها بدون اینکه مشکلی پیش بیاید استفاده کنید.

شستن قلم‌موهای آرایشی

قلم‌موهای آرایشی یکی از حساس‌ترین وسایلی هستند که با پوست شما در تماسند و برای اینکه دچار مشکلات پوستی نشوید باید همیشه آن‌ها را تمیز نگه دارید. برای تمیز نگه داشتن قلم‌موها و همچنین جلوگیری از آسیب‌دیدنشان باید هر ده روز یک بار آن‌ها را با مخلوط آب و شامپو بچه بشویید.

از دیگر کاربردهای شامپو بچه می‌توان به شستشوی لباس‌های بسیار حساس، لباس‌های پشمی و تمیز کردن سطوح چرمی اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها