آیا تلفن همراه 800 ساله سفر در زمان را اثبات می‌کند؟

درطول تاریخ کشف‌های عجیب ‎وغریبی که دانسته ها و واقعیت‎ها را به چالش بکشد، کم رخ نداده‎است. از آن‎جمله ماجرای شیء باستانی 800ساله‌ای است که بسیار شبیه گوشی‌های امروزی ‎است.

آیا تلفن همراه 800 ساله سفر در زمان را اثبات می‌کند؟

درطول تاریخ کشف‌های عجیب ‎وغریبی که دانسته ها و واقعیت‎ها را به چالش بکشد، کم رخ نداده‎است. از آن‎جمله ماجرای شیء باستانی 800ساله‌ای است که بسیار شبیه گوشی‌های امروزی ‎است و در یکی از کاوش‌های باستانی در اروپا کشف شده‎ است. در ادامه با ما باشید تا درباره این تلفن همراه ۸۰۰ساله بیشتر بدانید.

تماس ازطریق لوح میخی!
براساس ادعای سایت «ToTheDeathMedia.com»، این شیء قرن سیزدهمی را نخستین‌بار در سال 2015، یک گروه باستان‎شناس طی پروژه حفاری «سالزبورگ» اتریش کشف کردند. این وسیله ازجنس رُس شبیه به تلفن همراه با سبک نوشتاری سومری‌هاست و روی کلیدهایش، چیزهایی به خط میخی حک شده‎است. لوح‌های میخی یکی از اولین ر‌وش های نوشتن بود که توسط سومری های باستان بین‌النهرین حدود ۳۵۰۰سال قبل از میلاد شکل گرفت. این لوح‌ها معمولاً در ایران و عراق امروزی یا همان بین‌النهرین باستان بسیار دیده شده‎است. حالا این سوال پیش می‌آید که چرا و چطور چنین لوح عجیبی آن هم با خط میخی سر از اتریش درآورده‎است؟ جواب قانع‎کننده‌ای به این سوال داده نشده‎است.

جد بزرگ نوکیا
اولین‎بار خبر کشف این شیء در کانال یوتیوب منتشر شد با این توضیح که: «آیا این مدرکی برای اثبات یک تمدن پیشرفته است یا سفر در زمان؟» تصویر تلفن همراهی که ادعا می‎شد از زمان قدیم آمده، در دستی با دستکشی سفید، در اینترنت پخش شد و توجه کاربران را به خود جلب کرد. از همان ابتدای انتشار، نظریه‌های مختلفی درباره این شیء مطرح شد اما با اطلاعات کمی که در ویدئو دردسترس بود، کارشناسان نمی‌توانستند دقیقا تایید کنند این ویدئو واقعی است یا خیر. به گفته آن‌ها کشف این شیء آن هم به خط میخی در اروپا، خود به تنهایی یک یافته حیرت‌انگیز است زیرا اتریش و بین‌النهرین باستان فاصله زیادی با هم دارند و این موضوع کمی گیج‌کننده است. یوفولوژیست‎ها بدون هیچ تردیدی آن را به فرازمینی‌ها ارتباط دادند و مدعی شدند که این کشف، مدرکی است برای اثبات «بازدید بیگانگان از تمدن‌های باستانی روی زمین و آوردن فناوری پیشرفته برای انسان‌های باستانی». برخی هم به دلیل شباهت این شیء به نسل اولیه گوشی‌های نوکیا بر فرضیه سفر در زمان تاکید داشتند؛ یعنی معتقد بودند افرادی با دانش امروزی به گذشته سفر و اقدام به طراحی شیئی شبیه تلفن همراه کرده‌اند. با همه این گمانه‌ها نباید احتمال جعلی بودن آن را نادیده بگیریم. به‌دلیل نبود اطلاعات قابل اطمینان درباره حفاری، بسیاری متقاعد شده‎اند که کل قضیه فقط یک فریب است.

یک اثر هنری بدون دخالت فضایی‌ها
درحالی‌که نظریه‌ها درباره این شیء روزبه‌روز عجیب‌تر می‌شد، از یک استودیوی هنری با یکی از نشریات مشهور تماس گرفته می‌شود و فردی ادعا می‌کند این تلفن یک قطعه از آثار هنری است که توسط خودشان خلق شده و تصاویر اثر بدون اجازه آن‌ها با توضیحات جعلی و برای فریب مردم در یوتیوب و کانال‌‌های ماوراء‌الطبیعه منتشر شده‌است. به گفته این استودیو، داستان کشف این جسم توسط باستان‌شناسان کاملاً ساختگی است. از آن‎جایی‌که تا امروز هیچ توضیح قانع‌کننده‎ای درباره این تلفن همراه ارائه نشده‎است، هر ادعایی می‎تواند راست یا دروغ باشد.

منبع: آخرین خبر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ج چ
    0

    منم یه مارمولک دارم که حرف میزنه، هر کی باور ندارم بیاد ببینه!!! :)

  • نظرگو
    0

    پس لوحه ها هم حتما آیپد بودن :)))

  • داروغه
    0

    کاملا دوروغه

  • ناشناس
    0

    ما هم یه گوشی داریم تا میگم فلانی خودش شما رو برام میگیره میگه بیا برات گرفتمش

  • علی
    0

    از اول تا آخرش مزخرفه

  • حسین
    0

    باز هم یک چرند دیگه... بشقاب پرنده هاتون که هواپیمای اسقاطی بود اینم معلومه چیه

  • Sasan
    0

    ما هم جنبه هیچ چیز را نداریم و همه چیز را به تمسخر و جک میگیریم و همینطور است که همین بلاها به سرمون اومده چون جنبه نداریم پراید صدمیلیون ، دلار ۲۶ هزار تومان و.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما آمدی حرف بزنی یا راه بروی .

  • علیرضا دائی
    0

    بنظر من این تصویر ساختگی است چون صفحه گوشی در حالت خراب و از هم پاشیده مثل گوشی سالم دارای نوشته اونم با خط میخیه که اگه ترجمه بشه احتمالا نوشته میخ نشو چکش نداریم!

  • مح .جم
    0

    دوستان لطفا شک نکنیدواقعیت داره وبا ارتباط باد پیامها ردوبدل میشد ونام شرکت ارتباطات سومرسل ونهرین تل بوده ونام اینترنت راازانزمان که اونترنت بودگرفتند وچون برای شارژکردن برقی نبود به ماتحتشان وصل میکردن وگوشی شارژمیشد

  • محمد 2
    0

    اینطور که دارن اشیا مدرن از باستان کشف میکنن انگار آدم هاقبلا هم یه بار به این اوج شکوفایی تکنولوژی رسیدن منقرض شدن دوباره همه چی از نو شروع شده یه جورایی سر کاریم والا. رو یه دور باطل

  • محمد2
    0

    سر کاریم کلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها