مبنای قیمت‌گذاری ارز در بازار چیست؟

یک مقام اسبق بانکی گفت: در حالی که ارز مسافری یا اسکناس ارزی مورد نیاز تنها ۵ درصد از کل گردش ارزی را تشکیل می‌دهد، این ارز مبنای قیمت‌گذاری در بازار شده است.

مبنای قیمت‌گذاری ارز در بازار چیست؟

بهاءالدین حسینی‌هاشمی افزود: متاسفانه قیمت ارز در ایران طی کمتر از ۶ ماه روند صعودی شدیدی را تجربه کرده است.

وی متذکر شد: عواملی که امروز تاثیر خود را نشان داده‌اند، تشدید تحریم‌های اقتصادی، تحریم فروش نفت از سوی ایران، قرارگیری در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف و همچنین دیگر عواملی است که از سوی خارجی‌ها به ما تحمیل شده است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: دسته‌ای دیگر نیز به کارکرد سیستمی نادرست نظام بانکی و... در سال‌های طولانی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: سالیان طولانی است ایران از نظام چند نرخی ارزی رنج می‌برد، اما همواره گروه‌های ذینفع مانع اصلاح این سیاست شده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی بانک‌ها نیز سبب شد این نهادها به جای فعالیت در حوزه تخصصی‌شان، به بنگاه‌داری روی بیاورند و نتیجه چیزی شده است که می‌بینید، در حالی برخی به اقتصاد آزاد حمله می‌کنند و این نکته را عامل بحران می‌دانند که با اقتصادی سراسر دستور و بخشنامه و کنترل مواجهیم.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مجید
    0

    ارز با قیمت دولتی فقط باید به کسانی که خارج میروند و وارد کنندگان مایحتاج مردم داده بشه و مشاهده ارز دست مردم جرم تلقی بشه

  • morteza
    0

    دشمن داخلی و ضد انقلاب در پروسه تورم و افزایش قیمت دلار دست دارد تا مردم را به خیابان ها بکشاند و حکومت را به زانو دراورد و ممکلت را تسلیم آمریکا کند وگرنه مگه میشه یک شبه این قیمت ها عوض بشه؟ ملت مگه بچه اند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها