تصاویر ماهواره‌ای از پیشرفت چشمگیر چین در ساخت سومین ناو هواپیمابر

براساس گزارش جدید یکی از اندیشکده‌های مستقر در واشنگتن، تصاویر ماهواره‌ای جدید از سومین ناو هواپیمابر نوع ۰۰۲ نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین، واضح‌ترین تصویر گرفته شده از این کشتی را به دنبال ساخت‌وساز و جابجایی وسیع فراهم می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای از پیشرفت چشمگیر چین در ساخت سومین ناو هواپیمابر

پروژه قدرت چین "ChinaPower" از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی صفحه "رهگیری سومین ناو هواپیمابر چین" خود را روز پنجشنبه با تصاویر ماهواره‌ای جدید از کشتی‌سازی "جیانگنان" در شانگهای به‌روز رسانی کرد.

در تحلیل پروژه قدرت چین آمده است: برای نخستین بار از زمان آغاز ساخت، قطعات بدنه این کشتی به منظور ساخت بر روی سطح گذاشته شده و شفاف‌ترین تصویر گرفته شده از این ناو هواپیمابر را فراهم کرده است. ناو نوع ۰۰۲ در زمانی بین ۲۴ مه تا دوم ژوئن به مکان جدیدی در این کارخانه کشتی‌سازی منتقل شده است.

آدمیرال کریس گریدی، فرمانده نیروهای یگان آمریکا در واکنش به این پیشرفت مطرح شده نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت: افزایش قدرت دریایی چین به این مساله که ناوهای هواپیمابر از اهمیت بسزایی برخوردارند، تاکید می‌کند.

وی افزود: از نظر من آنها یک قدرت دریایی هستند و آنها ارزش بالای این ناوها و اینکه آنها چطور محیط بین‌المللی را شکل می‌دهند، درک می‌کنند. برای ما ۱۰۰ سال طول کشید تا به این نقطه برسیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این همون ناو هواپیمابر سفارش ایران به صنایع دریایی نظامی چین نیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها