چگونه از خدمات مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما استفاده کنیم؟

زندگی کاری نیز همانند زندگی شخصی چالش‌ها و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی دارد که دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی یکی از مهم‌ترین آنها است.

چگونه از خدمات مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما استفاده کنیم؟

تقریبا اکثر قریب به اتفاق کارفرمایان و کارگران ممکن است در طول دهه‌ها سال فعالیت خود دچار اختلافات عدیده شوند و حتی پای آنها به مراجع قضایی باز شود. در اینجاست که مشاوره حقوقی کارگری و کارفرمایی به کمک آنها خواهد آمد.

کسب اطلاع از شرایط از کار افتادگی و بازنشستگی با مشاوره قانون کار

شما در هر موقعیت شغلی که باشید، قطعا در ده‌ها سال فعالیت حرفه‌ای‌تان ممکن است بارها سوالات و ابهامات مختلفی برای شما ایجاد شده باشد که دانش شما به تنهایی قادر به پاسخگویی به آنها نباشد.

اهمال‌کاری در خصوص اطلاع از قوانین بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار و عدم استفاده از خدمات مشاوره بیمه و قانون کار، برای هر دو گروه کارفرمایان یا کارمندان و کارگران ریسک‌هایی را به دنبال دارد از جمله:

اعمال جریمه‌های سنگین برای کارفرمایان از بین رفتن حق و حقوق کارگران و کارمندان ایجاد برخی مشکلات در خصوص استفاده از خدمات مستمری بازنشستگی درگیر شدن کارفرمایان با مشکلات عدیده حقوقی و هدر دادن زمان و هزینه برای آنها افزایش بار هزینه‌های مالی بر دوش کارفرمایان ضایع شدن حقوق کارگران در زمینه استفاده از مزایای از کار افتادگی

به طور کل می‌توان گفت که مشکلات و دعاوی کارگری و کارفرمایی در هر زمینه‌ای که باشد، نتیجه‌ای جز هدر دادن زمان و هزینه برای دو طرف و حتی تعمیق اختلافات شخصی نخواهد داشت.

بنابراین چه بهتر که از همان ابتدا سعی کنید از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید. استفاده از خدمات مشاوره قانون کار یا تامین اجتماعی در درجه اول می‌تواند از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری کند.

خدماتی که مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار به شما ارائه می‌دهد

حوزه مسائل مربوط به قانون کار یا بیمه تامین اجتماعی بسیار گسترده بوده و نمی‌توان آن را به چندین حوزه خاص محدود کرد. از این رو حتی معمولا هر مشاور این حوزه نیز اکثرا در یک یا چند حوزه تخصصی می‌توانند به شما کمک کنند.

با نگاهی به قانون کار یا قانون بیمه تامین اجتماعی و قوانین مشابه می‌توان دریافت که مهم‌ترین مسائلی که ممکن است افراد در آنها نیاز به دریافت مشاوره داشته باشند کدامند:

حل پرونده‌های مربوط به دعاوی کارگری و کارفرمایی کمک به کارگران یا کارفرمایان برای احقاق حقوق خود میزان حقوق و مستمری بیمه تامین اجتماعی شرایط از کار افتادگی جزئی و کلی بیمه بیکاری بیمه بیکاری افراد مجرد و متاهل سایر مسائل حقوق و دستمزد خاتمه یا لغو قرارداد کاری ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی حوادث و بیماری‌ها در محیط کار تخلفات محیط کار

چگونه برای حل دعاوی حقوقی کارگری کارفرمایی مشاوره بگیرم؟

در گذشته‌های نه چندان دور شما برای مشورت با یک وکیل حقوقی قانون کار نیازمند طی مراحل مختلفی بودید. در بسیاری از اوقات باید هزینه‌های سنگینی برای این کار پرداخت می‌کردید یا آنکه زمان زیادی را برای تنظیم یک دیدار حضوری صرف می‌کردید.

اما در حال حاضر اینگونه نبوده و روش‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد که مهم‌ترین آنها روش مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین است.

انواع روش‌های دریافت مشاوره در زمینه بیمه تامین اجتماعی و قانون کار را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

مشاوره آنلاین بیمه و قانون کار

برای حل مسائل کارگری و کارفرمایی می‌توان از مشاوره آنلاین قانون کار استفاده کنید که به لحاظ زمان و هزینه نیز برای شما بسیار به صرفه‌تر روش‌های دیگر خواهد بود. این کار با استفاده از بسترهای آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

مشاوره تلفنی قانون کار

مشاوره تلفنی قانون کار نیز یکی دیگر از روش‌های مرسوم بوده که در بسیاری از حوزه‌ها وجود داشته و بسیاری از مسائل و چالش‌ها را می‌توان از این طریق حل کرد. هزینه و زمان مورد نظر برای استفاده از این خدمات معمولا کمتر از روش حضوری خواهد بود.

مشاوره حضوری بیمه و قانون کار برای حل مسائل کارگری

معمولا بسیاری از مسائل حقوقی و دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورتی است که بهتر است از خدمات مشاوره حضوری بیمه تامین اجتماعی برای حل آنها استفاده کرد. این کار ممکن است هزینه بیشتری در بر داشته باشد، اما از جنبه دیگر شما نیز می‌توانید یک مساله پیچیده را حل و فصل کنید.

حل دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی

یکی از خدمات دیگری که مشاوره بیمه و قانون کار می‌تواند در این حوزه به شما ارائه دهد، انجام و حل و فصل پرونده‌های مهم حقوقی است. در این حالت شما می‌توانید از خدمات یک وکیل قانون کار استفاده کنید.

اگر به دنبال استفاده از خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین در زمینه بیمه و قانون کار هستید، ما به شما اپلیکیشن مشاوره کسب و کار الوبیزنس را پیشنهاد می‌دهیم.

از طریق این بستر می‌توانید به مشاوره خبره در تمامی حوزه‌های کسب و کار از جمله بیمه و قانون کار دسترسی داشته باشید و سپس برای دریافت مشاوره از یکی از آنها اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره از این طریق می‌توانید به وبسایت الوبیزنس مراجعه کرده یا آنکه اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    الوبیزنس پلتفرم خوبیه و مشاورای به نامی داره!

  • رضا
    0

    سلام چطور میشه برای ios استفاده کرد؟

  • رضا جمشیدی
    0

    سلام، بسیار ممنون از مطلب مفیدی که گذاشتین الوبیزنس رو قبلا امتحان کردم، خیلی مشاوران خوبی داره.

  • جمشید
    0

    من برای بحث مالیات ازشون مشاوره گرفتم خیلی راضی بودم

  • ژنرال
    0

    دستم بگرفت و پا به پا برد انکس که مرا الوبیز اورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها