پزشکی تهران، انتخاب رتبه یک کنکور تجربی ۹۹

داوطلب رتبه یک کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی سال ۱۳۹۹ به بیان دلایل موفقیتش در آزمون سراسری پرداخت.

پزشکی تهران، انتخاب رتبه یک کنکور تجربی ۹۹

سیدامیر سیدشنوا درباره زمان شروع به مطالعه خود برای قبولی در کنکور سراسری، گفت: از سال یازدهم شروع به مطالعه کردم. از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم، اما نیازی به استفاده از کلاس تقویتی و.. نداشتم، چون سطح مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کردم خیلی بالا بود.

این داوطلب رتبه برتر کنکور سراسری در ادامه درباره نوع مدرسه خود، بیان کرد: از کلاس هفتم در مدرسه تیز هوشان تحصیل می‌کردم. در ایام مطالعه برای کنکور تفریحاتم را کنار نگذاشتم. سال اولم بود که در کنکور شرکت کردم و هیچ سهمیه‌ای نداشتم.

سیدشنوا در ادامه درباره رشته مورد نظرش برای تحصیل در دانشگاه، گفت: رشته مورد نظرم پزشکی دانشگاه تهران است. نکته طلایی که باید به داوطلبان کنکور سال‌های بعد بگویم این است که ساعت‌های بیشتر مطالعه منجر به موفقیت در آزمون نمی‌شود و کمیت بهتر از کیفیت است. من در مدت مطالعه برای کنکور ۶ تا ۷ ساعت مطالعه در روز داشتم.

این رتبه یک کنکور تجربی در ادامه درباره اینکه آیا قصد مهاجرت به کشور خارجی را دارد یا خیر، گفت: تاکنون قصد مهاجرت به کشوری را نداشته‌ام.

او در ادامه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس به مطالعه من لطمه وارد کرد زیرا ساعت مطالعه کمتر شده بود، نمی‌توانستم به کتابخانه مراجعه کنم و مجبور بودم در خانه بمانم.

پدر این داوطلب رتبه برتر کنکور سراسری در ادامه گفت: از ابتدا می‌دانستیم که پسرمان رتبه برتر را کسب خواهد کرد، ولی انتظار رتبه یک را نداشتیم. بعد از کنکور هم گفته بود که رتبه بالایی می‌آورم.

او در ادامه درباره میزان هزینه برای قبول شدن فرزندش در کنکور گفت: چون هر کتابی که نیاز داشت را تهیه می‌کردیم و در اختیارش قرار می‌دادیم. از هیچ کلاسی استفاده نکرد و برای رفع اشکال از معمان خودش راهنمایی می‌گرفت. در ایام تعطیلی مدارس و شیوع کرونا برای ۲۰ درصد از دروسی که مطالعه نکرده بود بیشتر از راهنمایی معلمانش استفاده می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حق الناس
    0

    "اما نیازی به استفاده از کلاس تقویتی و.. نداشتم، چون سطح مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کردم خیلی بالا بود." شدیم مثل زمان های خیلی قدیم ، فقط یک عده با یک شرایط خاص میتونن رشته های تاپ رو بخونن ... خوب چرا تو دفترچه کنکور نمینویسن لطفا به اندازه ی پول تان انتظار رشته ی مورد نظر را داشته باشید ؟! رک باشید ...آخر عاقبت این کشور را هم با این ظلم ها خواهیم دید.

    نظرات شما -
    • ممل طلا
      0

      یعنی میخواید بگید وضعمون ازینم که هست بدتر خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تورو خدا اینجور نگید چون بعید میدونم وضعیت اسفبار تر از الانم باشه

    • ناشناس
      0

      مشکلت چیه؟تونسته رفته تیزهوشان، مثل شما اهل پارتی و فیلم و... نبوده، زحمت کشیده، نمی‌تونید حسودی چرا میکنید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  • ساسان
    0

    البته این عزیزان، قلم چی، و ازمون ها و معلم های خصوصی و هزینه های بالای کتاب ها و کلاس ها رو بیان نمی کنند. کیفیت مهم تر از کمیت است عزیزم نه کمیت مهم تر از کیفیت

  • حسن
    0

    بیخودی بچه هایتان را به درس خوندن تشویق نکنید زیرا رتبه های خوب . دانشگاههای خوب و رشته های خوب فقط مختص یک عده خاص و سهمیه ها است و کسی که از هیچ سهمیه ای استفاده نمی کنه ول معطله . تمام یا بیشتر قبولیهای رشته و دانشکاههای خوب از شهرستانها و روستاههای دور دست هستند یعنی کسانی که از سهمیه مناطق محروم و احیانا از دیگر سهمیه ها استفاده می کنند .

  • ناشناس
    0

    خداییش سوای از سهمیه و .‌‌هرکه تلاش کنه نتیجشو میگیره واقعیت اینه

  • ذوالقدر
    0

    دمشگرم مبارک خودش و خانواده ش باشه انشاءا... که موفق باشه و دولتهامون با این مدیرای لایقی که داره بتونند از ایشون و مشابهین ایشون درست استفاده کنند نه اینکه طرف با پول این مملکت درس بخونه بعد مجبور بشه بره خارج از کشور مون

  • پزشک سهمیه ای
    0

    وقتی بدون کنکورم میشه دانشگاههای تهران درس خوند چرا کنکور؟من 200 میلیون دادم و بهشتی خوندم

  • حیدر زاده
    0

    سلام منم اگر رتبه اول کنکور می شدم می گفتم از هیچ کلاس تقویتی استفاده نمیکردم و فقط خودم و لطف خداوند کریم

  • ناشناس
    0

    ماشاالله خدا حفظشون کنه،به امید موفقیت‌های بعدی و موفقیت جوانان کشور

  • کاربر ناشناس
    0

    یکی از خر خون‌های رتبه یک کشور شده است و خر پیشش پرفسور است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها