افزایش قربانیان کرونا در فارس/ مردم به هوش باشید

دورقمی شدن تعداد قربانیان کروناویروس در استان فارس، بار دیگر زنگ هشدار جدی به شهروندان این استان خصوصا شهر شیراز را به صدا درآورد.

افزایش قربانیان کرونا در فارس/ مردم به هوش باشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکشنبه ۳۰ شهریور، تعداد قربانیان کروناویروس طی ۲۴ ساعت قبل را ۱۲ نفر اعلام کرد حال آنکه این عدد روز شنبه ۴ نفر ذکر شده بود.

دکتر علی اکبری، با تاکید براینکه اگر مردم نسبت به رعایت هوشمندانه راهکارهای پیشگیرانه جدی نباشند، شاهد تداوم روند افزایشی در آمار مبتلایان، بیماران بستری و البته فوتی‌ها خواهیم بود، خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مداوم دستها شد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از افزایش شمار فوت شدگان ناشی از کروناویروس، گفت: اکنون تعداد قربانیان این بیماری در استان فارس به ۹۳۷ نفر رسیده است.

اکبری همچنین به انجام ۲۷۶ هزار و ۸۹۵ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۴۹ هزار و ۶۵۶ نفر قطعی شده است.

او اضافه کرد: از مجموع ۷۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۷۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و وضعیت جسمانی آنان وخیم گزارش شده است.

اکبری در عین حال از بهبودی ۴۶ هزار و ۱۱۵ مبتلا به کروناویروس در فارس ابراز خرسندی کرد و گفت: روند صعودی تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان‌های همجوار فارس، لزوم پرهیز جدی شهروندان از هرگونه سفر غیرضروری را بیش از گذشته با اهمیت جلوه داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در استان‌های مجاور فارس، بیماری کووید۱۹ با شدت بالایی در مسیر صعودی است، هشدار داد که در برخی مناطق و شهرستان‌های استان فارس شاهد شدت گرفتن میزان ابتلا و شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها هستیم.

اکبری گفت: به عنوان نمونه در هفته گذشته در شهرستان کازرون ۱۲۸ بیمار مثبت قطعی، در شهرستان کوار ۵۹ مورد، شهرستان آباده ۵۴ مورد و در مرودشت ۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به شهروندان فارس گفت: تاکید بر استفاده از ماسک و شست و شوی دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با هدف تامین و حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اگر بهبود یافته دارییمدجرا کمبود پلاسما باید داشته باشیم چقدر بی مدیریتی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها