استقبال دانش آموزان اصفهانی از کلاس های حضوری به زیر ۱۰ درصد رسید

دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعلام وضعیت قرمز ازسوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دلیل کاهش حضور دانش آموزان درکلاس های حضوری است، گفت: در اصفهان استقبال دانش آموزان از کلاس های حضوری زیر ۱۰ درصد بود.

استقبال دانش آموزان اصفهانی از کلاس های حضوری به زیر ۱۰ درصد رسید

محمدرضا ناظم زاده اظهار کرد: از ۱۵ مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری کلاس های حضوری در مدارس اصفهان و ۳ شهرستان خمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان به مدت یک هفته به تعویق افتاد و دانش آموزان این شهرستان ها سال تحصیلی را به صورت غیرحضوری آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین هفته بازگشایی مدارس، به غیر از ۴ شهرستان یادشده، کلاس های حضوری در سایر شهرستان های استان تشکیل شد، گفت: حضور دانش آموزان شهرستان های استان در کلاس های حضوری متفاوت و به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بود.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در هفته دوم بازگشایی مدارس شاهد حضور دانش آموزان در کلاس های حضوری بودیم، افزود: در یکی دو روز اول شاهد حضور دانش آموزان شهر اصفهان در کلاس های درس بودیم، به طوری که در برخی نواحی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد حضور دانش آموزان در کلاس های درس را داشتیم، اما به مرور شرایطی که به وجود آمد و اعلام وضعیت قرمز و بحرانی اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باعث شد حضور دانش آموزان کمتر شود.

وی با اشاره به کاهش حضور دانش آموزان در کلاس های درس از اواخر هفته گذشته، اعلام کرد: روز گذشته در شهر اصفهان استقبال دانش آموزان از کلاس های حضوری بسیار کم و زیر ۱۰ درصد بود، حتی در شهرستان هایی که بالای ۹۰ درصد حضور دانش آموزان را داشتیم هم میزان حضور دانش آموزان کاهش یافته است.

دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان حضور دانش آموزان در مناطق و شهرستان های مختلف استان را متفاوت دانست و تصریح کرد: در مناطقی مثل خور و بیابانک شرایط بیماری بهتر و حضور دانش آموزان نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه در هر ناحیه ای دانش آموزانی داریم که علاقه مند به کلاس های حضوری هستند، گفت: برای دانش آموزان کلاس اولی توصیه می کنیم حداقل هفته ای یکبار ارتباط با معلمان داشته باشند و مدارس هم آمادگی لازم را دارند، ولی خانواده ها نگران هستند و از کلاس های حضوری کمتر استقبال می کنند.

ناظم زاده تاکید کرد: ما وظیفه داریم شرایط آموزش حضوری را فراهم کنیم اما تصمیم گیری برای استفاده از آموزش حضوری یا غیرحضوری با مردم است.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان پیرامون زیرساخت های آموزش غیرحضوری در مدارس نیز توضیح داد: زیرساخت های لازم در مدارس استان فراهم شده، ولی شدت و ضعف دارد و نمی توانم ادعا کنم همه مدارس از شرایط یکسانی برخوردار هستند. برخی مدارس با شرایط مالی بهتر توانسته اند کارهای ویژه ای انجام دهند، اما برخی مدارس هم مشکلاتی دارند که باید به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کنند تا اقدامات و راهکارهای لازم برای فراهم کردن زیرساخت ها در این مدارس نیز انجام شود.

وی با تاکید براینکه اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر بهره مندی همه دانش آموزران از آموزش حضوری و غیرحضوری است، خاطرنشان کرد: به مدیران مدارس تکلیف کرده ایم باید دقیقا مشخص باشد که هر دانش آموزی به چه صورت از آموزش استفاده می کند و هیچ دانش آموزی از آموزش بی بهره نماند.

ناظم زاده حضور معلمان در مدارس را نیز متفاوت اعلام کرد و گفت: مدیر و عوامل اجرایی مدرسه همه باید در مدرسه حاضر باشند، اما حضور معلمان بسته به شرایط زیرساختی مدارس است، اگر شرایط به گونه ای است که معلمان از داخل مدرسه می توانند آموزش مجازی را پیگیری کنند اولویت این است که در مدرسه حضور داشته باشند و زیر نظر مدیر مدرسه آموزش آنلاین را انجام دهند، اما اگر مدرسه ای زیرساخت های لازم را به تعداد نداشته باشد و یا شرایط مناسب نباشد با تصمیم شورای مدرسه آموزش مجازی از منزل انجام می شود.

وی در پایان به والدین دانش آموزان توصیه کرد همانطور که پیگیر سلامت فرزندانشان هستند و باید باشند که این مهم دغدغه آموزش و پرورش نیز هست، پیگیر آموزش فرزندانشان هم باشند. انتخاب آموزش مجازی و یا حضوری به عهده خودشان هستند ولی اجازه ندهند وقفه ای در آموزش فرزندانشان اتفاق افتد.

منبع: ایسنا

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها