خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی سیل به شهرستان تالش/ شرایط در تالش عادی است/ آب و برق تمام مناطق به جز ۶ روستا وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سیل اخیر ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرستان تالش خسارت وارد کرده باشد، گفت: میزان دقیق خسارت‌ها در حال بررسی است.

خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی سیل به شهرستان تالش/ شرایط در تالش عادی است/ آب و برق تمام مناطق به جز ۶ روستا وصل شد

امیر مرادی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان تالش را تشریح کرد و با بیان اینکه نهاد‌های امدادرسان برای عادی شدن شرایط در منطقه تلاش زیادی را انجام دادند، اظهار داشت: تمام مسیر‌های اصلی شهری و روستایی شهرستان تالش که به علت جاری شدن سیل و رانش بسته شده بودند، باز شدند.

امیری با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد سیل اخیر رقمی حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرستان تالش خسارت وارد کرده باشد، عنوان کرد: پل‌های اصلی منطقه چوبر و اسالم تالش که با رسوبات سیل مسدود شده بود باز شده و در حال حاضر شرایط در شهر تالش عادی شده است.

مرادی بارش چهار ساعته باران به میزان ۲۴۰ تا ۲۸۰ میلی‌متر در ارتفاعات و دامنه‌های تالش که موجب بروز سیلاب در این شهرستان شد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان جریان آب، برق و گاز تمام مناطق سیل‌زده تالش به جز ۶ روستا وصل است و مشکل مناطق باقیمانده هم به‌زودی برطرف می‌شود.

وی افزود: میزان خسارت‌ها در حال بررسی است و تلاش می‌شود تا ظهر امروز برآورد نهایی خسارت از سوی مدیریت بحران استان اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اثر سیل ۲ پل روستایی، کاملا تخریب شد و ۳ پل اصلی شهر تالش هم خسارت دید.

مرادی تصریح کرد: ۳ خانه روستایی هم صددرصد تخریب شد و ۸ خانه هم ۵۰ درصد آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: استاندار گیلان در تماس تلفنی با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برای تسریع در کمک رسانی به سیل زدگان کشور درخواست خط اعتباری ویژه کرد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها