مدیرکل بهزیستی استان فارس:

سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول در ایران متولد می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در هر دقیقه، هشت نوزاد معلول در دنیا متولد می‌شود که سهم ایران از تولد کودکان معلول سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول است.

سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول در ایران متولد می‌شود

محمد صادق کشفی‌نژاد افزود: حدود ۵۰ درصد از معلولیت‌های مختلف مانند نابینایی، ناشنوایی، عقب‌ماندگی ذهنی و... به دلیل اختلال ژنتیکی ایجاد می‌شوند.

وی با تاکید بر نقش مشاوره ژنتیک در پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادرزادی، بیان کرد: مشاوره ژنتیک می‌تواند در پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادرزادی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه مشاوره ژنتیک در این حلقه به صورت یک هسته اصلی عمل کرده و بخش مهم این خدمات را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: مشاوره ژنتیک مانند همه مشاوره‌های پزشکی یک فرایند ارتباطی و یک رابطه دو طرفه است که در آن مشاور اثرات و نتایج این بیماری را به مراجعین آموزش می‌دهد و آنان را با عواقب چنین ازدواج‌هایی آشنا می‌کند.

کشفی‌نژاد با بیان اینکه مشاوره ژنتیک از سال ۷۸ به صورت رسمی در سازمان بهزیستی کشور و در معاونت امور توسعه و پیشگیری کار خود آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک، قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری است که قطعاً با مشاوره ژنتیک از تولد فرزندان معلول جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس یادآور شد: مراجعه به مرکزمشاوره ژنتیک، اخذاطلاعات مورد نیاز، ارائه همه مدارک و مستندات پزشکی، تشخیص بالینی، مشاوره آگاهی‌بخش و اطلاعاتی، مشاوره حمایتی و پیگیری فرآیند مشاوره ژنتیک است که افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مورد تائید بهزیستی از آنها بهره مند شوند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها