سالگرد اختیاری شدن حجاب در عربستان


31 شهریور 1399 - 17:04
5f68abfad3546_2020-09-21_17-04
وزارت کشور عربستان سال گذشته با صدور دستورالعملی فوری، برخورد با زنان بی‌حجاب را ممنوع اعلام کرد.

فعلا این دستورالعمل شامل مکه و مدینه نمی‌شود.

این دستور در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی صادر شده بود.

وزارت کشور عربستان سال گذشته با صدور دستورالعملی فوری، برخورد با زنان بی‌حجاب را ممنوع اعلام کرد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f68abfad3546_2020-09-21_17-04
31 شهریور 1399 - 17:04

فعلا این دستورالعمل شامل مکه و مدینه نمی‌شود.

این دستور در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی صادر شده بود.

منبع: برترینها

66

نظرات 27
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
Mrbin 1 0 پاسخ 1399/7/2 -14:17

اگه تو ایران هم اختیاری نشه یعنی ایران دینش دین اسلام نیست

امپراطور 5 0 پاسخ 1399/7/1 -08:54

دولت عربستان دمش گرم . مسلمان واقعی اونا هستند. ما فقط اسم مسلمانی رو یدک میکشیم.

متفاوت 1399/7/1 -10:17

همچین دمشون هم گرم نبست.میدونیدچرا؟چون اونها تازه رسیده اند به زمان قبل از انقلاب ایران.پس ازان هم میرسند به جمهوری اسلامی عربستان.چون وچرایی علتها وحقیقت تاریخ اینچنین است.فکرنکنید انها بااین کارازایران پیشی گرفته اند.نه هنوز60،،70سال عقب هستند.عقب از روند تاریخ نه انچه که هرکسی به گونه ای میگوید.متاسفانه حقیقت تلخ است.

ساجد شجراتی زاده 1 0 پاسخ 1399/7/1 -00:44

ببخشید این خبر مال پارسال هست تاریخ 24محرم 1441 در صورتیکه ما الان درسال 1442هجری قمری مصادف با 23سپتامبر هستیم

یافاطمه زهرا (مهری) 3 23 پاسخ 1399/6/31 -23:21

درود(لعنت)برخادمین حرمین شریفین !!!!!! بی حجابی نشانه پیشرفت نیست . اگرفرداروز درکنارکعبه کافه ،دیسکو،قمارخانه، یا اصلا یک لاس وگاس ساختن تعجبی نیست!!! اتفاقاً اونجاهم آب و هوا گرم وخشکه مثل لاس وگاس !!!!!!! باید احمدی‌نژاد وبفرستیم یه چندتا عالیجناب وبرادر بگه شاید مثل موضوع یمن حل شه . «علی برخیز که باز خیبرساختن» این نشانه‌ها ی صلح ابراهیمیه داره اشکارمیشه.

جوان ناکام 1399/7/1 -01:32

کوروش تو بخواب.. ما هنوز درگیر وقایع ۱۵۰۰ یا ۲۵۰۰ سال پیشیم.. انگار ما به دنیا آمده ایم زندگی فعلی را ول کنیم و بچسبیم به افکار زمان شما.. تمدن نوین جهانی زندگی را خیلی راحت کرده متاسفانه افکار واپس گرایانه مذهبی ها و ملی گراها آرامش را از ما گرفته..

یکی 1399/7/1 -02:35

حرف سر پیشرفت نیست یک کم فکر کن بعد حرف بزن حرف سر اعتقاده...اوی که به حجاب اعتقاد نداره حق نداره به تو اجبار کنه که برداری تو هم حق داری به اون اجبار کنی! پیامبر هم هیچگاه به زور اعتقاداتش رو به کسی تحمیل نکرد ولی شما خودتون رو عاقل تر و متدین تر و بالاتر از ابیا میبینید!!!... ولی آیه قران رو معلومه هنوز نخوندی یا نفهمیدی که: وای بر آن کسانی که از خدا و رسول(در دین ) سبقت میگیرند.

یافاطمه زهرا (مهری) 1399/7/1 -09:19

تو «یکی» احتمالا قرآن شمانوشته آمریکاییان است؟! اولاً این آیه در زمان جنگ های پیامبر و بعضی وقتها که پیامبرتصمیمی می گرفت که به نفع منافقین نبود وانهااعتراض می کردن آمده .دومن درهمان قرآن آمده است حجاب واجب است .درضما حجاب در تمام ادیان الهی واجب بوده است چرا الا راحبان مسیحی و یهودی حجاب دارندحجاب مال اسلام نیست از اول هم بوده.( در جواب جوان ناکام : قرآن ودستورات آن برای تمام زمان ها است مگر؟ مگرچیزی که مراجعه تقلید ضرورت تغییر دران بدانند آن هم باحدودخداوندتضادی نداشته باشد

مرتضی 1399/7/1 -12:08

کاربر مهری تو کار زندگی نداری همش نشستی پای گوشی در مورد همه چیز نظر میدی تازه با چند تا اسم مختلف ؟تو به تنهایی کلاس کانال خبر فوری رو آوردی پایین

. 15 5 پاسخ 1399/6/31 -22:52

ایران فردا از صغیر تا کبیر انرا محکوم خواهند کرد و توطعه امریکا و اسراییل می دانند.

بسیجی 6 18 پاسخ 1399/6/31 -22:35

همتون باید اعدام شید

یه نفر 1399/7/1 -02:30

داعشی بیچاره

لیلا 1399/7/1 -12:11

آره تو خوبی یو اون مهری فضوله شاید هم هر باهاتون یکی هستید

فاطمه سادات 20 8 پاسخ 1399/6/31 -21:05

من نمی دونم تو دوره ای که قانون و پلیس و امنیت وجود داره و دولت ها کنترل و نظارت کامل دارند چطکر این ها خجالت نمی کشند و همچنان اصرار به اشتباهات دارند.بیشتر ما ایرانی ها تو توهم هستیم، همیشه عرب ها رو مسخره می کردیم در صورتی که اون ها طبق قوانیم و سنت هایی که خودشون وضع کردن زندگی می کنند و الان هم از قوانین جهانی که شعور و خرد جهانی پشتشه پیروی می کنند ولی ما خرد جهانی و تجربه ی بشر رو نادیده می گیریم و چسبیدیم به سنت هایی که برای ۱۵۰۰ سال پیشه و خود اعراب هم دیگه باهاش حال نمی کنند!؟؟ خدایی فازمون چیه؟!!!!

ناشناس 1399/7/1 -06:15

اسمت فاطمه سادات است ولی نه فهمیده ایی فاطمه که بود و نه سیادت میدانی یعنی چه و نه میدانی اسلام چی هست و چه قوانینی دارد کسی مسلمان است باید به قوانین اسلام پایبند باشد کسی هم که مسلمان نیست باید به اکثریت احترام بگذارد

سعید 9 1 پاسخ 1399/6/31 -20:59

همین مسایل فرعی باعث روی کار امدن روحانی شد.

علیرضا 1399/7/1 -09:24

آقا سعید می دونم توطرفداراحمدی نژادهستی فکنم برادرجان وعالیجناب ایشون داره تاثیر می زاره روبن سلمان

متفاوت 7 2 پاسخ 1399/6/31 -20:18

این کارعربستان یک برنامه سیاسی ازپیش تدوین شده هدفمند درافکارعمومی است برای ،، لنگ ،، انداختن یا ،، کل انداختن ،، یا ،، انزوای ،، تدریجی با ایران مدعی شیعه درجهان.

نیما 11 5 پاسخ 1399/6/31 -20:15

این ک چیزی نیس،ایرانم میخاد اندروید رو از دست بچه ها خارج کنه نرن سایت مستحجن

داروغه 33 6 پاسخ 1399/6/31 -19:42

عربستان هم فهمید ولی ما هنوز درگیر پیامک کشف حجاب در ماشین هستیم

رضا. 26 3 پاسخ 1399/6/31 -19:36

نه کشف حجاب رضا شاه جواب داد نه حجاب اجباری در زمان حال. در عمل هم دیدیم نه آن زمان مردم تمکین کردند نه حالا که با گشتی در شهر و بازار به عینه می‌بینیم که حجاب اجباری جواب نداده. این نوع نگاه به حجاب در ایران تقریبا در دنیا بی سابقه است. شما با نسلی از زنان و مادران و دختران روبرو هستید که مادر بزرگ چادری و مادر مانتو و حجاب کاملا پوشیده و نوه با روسری و مانتویی که به سخنی می‌شود به آن گفت حجاب ولی در ترکیه الان بانسلی طرف هستیم که دقیقا عکس این در ایران است یعنی با وجود آزادی حجاب نسل قدیم به جامانده از دوران آتاتورک و بدون حجاب رسیده به دختران نسل فعلی که حجاب کامل در جامعه ظاهر می‌شوند و این قابل تامل است.

نادر 24 8 پاسخ 1399/6/31 -19:09

عربستان هم دارن رو به جلو حرکت می‌کنه اون وقت ما با سرعت نور با دنده عقب در حال رکورد شکنی اجرای قوانین مزخرف!!! در هر موردی که عرب‌ها رو مسخره می‌کردیم دارن اصلاحش می‌کنند اون وقت خودمون همون کارها رو صد برابر بدتر انجام می‌دهیم ، دیر نیست که در ایران رانندگی و رأی دادن زنان هم ممنوع شود!!!

وطن ام 1399/6/31 -23:44

با این سرعت ک ما داریم ب عقب میریم ب عصر حجر نزدیک میشیم