مجلس با «دنا پلاس» وارد حاشیه جدید شد

مجلس وارد حاشیه‌های خودرویی شد. در روزهایی که قیمت خودروی «دنا پلاس» روی رقم ۶۰۰ میلیون است، اعلام شده نمایندگان مجلس می‌توانند این خودرو را نصف قیمت و حدود ۳۰۰ میلیون تومان بخرند.

مجلس با «دنا پلاس» وارد حاشیه جدید شد

این اما همه امتیازات آنها برای تملک خودرو نیست؛ امکان پرداخت قسطی همین مبلغ برای مدت سه سال هم امکان دیگری است که برای آنها فراهم شده. خبر این موضوع را امروز روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پست اینستاگرامی خود منتشر کرد. تنها دقایقی کوتاه کافی بود تا موج انتقادات از مجلس آغاز شود. نه فقط اصلاح‌طلبان و اعتدالیون، بلکه اصولگرایانی که مجلس یازدهم با رأی آنها شکل گرفته بود نیز در شبکه‌های اجتماعی، بهارستان‌نشینان را بابت این اتفاق به باد انتقاد گرفتند.
آن طور که روح‌الله ایزدخواه در اینستاگرام خود نوشته بود، مجلس برای خودروی نمایندگان سه گزینه داشت؛ استفاده از خودروی مجلس با راننده با هزینه روزی ۵۰۰ هزار تومان، تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی و در نهایت فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده. همین گزینه سوم بود که امروز بحث‌برانگیز شد. در میان واکنش‌های مختلف برجسته‌ترین واکنش که زیاد هم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد به سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان مربوط می‌شد. او در حساب توئیتری خود نوشت؛ «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت دنا پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟ خب می‌خواستید ماشین بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟» زیر بار همین دست انتقادات بود که تنها ساعتی بعد، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس نامه خود به معاون اجرایی مجلس را منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود: «علی‌رغم درخواست اولیه انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات اعلام می‌دارم ضمناً در صورتی که هزینه‌ای بابت این انصراف متوجه مجلس شورای اسلامی می‌شود پرداخت خواهم کرد.»
اما در این فضا برخی از نمایندگان مجلس هم واکنش‌هایی نشان دادند. از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس به «ایسنا» گفت که «به نظر من تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود؛ باید خودروی معمولی‌تری به نمایندگان داده می‌شد؛ نوع خودرو نباید به گونه‌ای باشد که هزینه بالایی داشته باشد؛ البته باید پاسخگوی میزان رفت و آمدها در جاده‌ها هم باشد. بهتر بود مالکیت‌اش با مجلس شورای اسلامی باشد؛ مثل وزیری که چندین خودرو در دفترش دارد و متعلق به بیت‌المال است بهتر بود این خودرو هم متعلق به بیت‌المال بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست آن را تحویل می‌داد.» یک نماینده هم که نامش منتشر نشده، به خبرگزاری «مهر» گفته است: «در این دوره برخی از نمایندگان برای خرید «دناپلاس» و «پژو پارس» ثبت‌نام کردند که این خودروها با قیمت کارخانه‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد، اما نمایندگان مجلس قبل، خودروهای گرانقیمتی چون «سوزوکی ویتارا» و «کیا سراتو» سوار می‌شدند!» البته حسن لطفی، نماینده رزن به همین خبرگزاری گفته که «خودروی گران، حق نماینده است» و «خوب است بررسی کنید و ببینید که وزرا چه خودرویی سوار می‌شوند و نمایندگان چه خودرویی دارند.» با این وجود موضوعی که هنوز مشخص نشده این است که چه تعداد از نمایندگان متقاضی دریافت خودروهای جنجالی «دنا پلاس» هستند؟ این سؤالی است که به کرات در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده.
این اما اولین مورد از حاشیه‌های مجلس یازدهم برای بحث حقوق و امتیازات نمایندگان نیست. تیرماه امسال اولین واریزی به حساب نمایندگان مجلس یازدهم خبرساز شده بود. حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار گفته بود: اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده، به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده، جمعاً ۲۳۱ میلیون تومان برای نمایندگان واریز شده است. همین سخنان در ابتدای کار مجلس حاشیه‌های زیادی بابت حق مسکن و همین طور حقوق نمایندگی را سبب شده بود.

منبع: ایران آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • مش جمعه
    0

    آقای امیر آبادی شما که میگی:ماشین من چند بار تو اتوبان قم تهران خراب شده باید به پراید هم قانع باشی.امان از حُب قدرت و مقام.طی چهار ماه چه مشکلی از مشکلات مردم را رفع کردی.فکر کنم تازه متوجه شدی که مشکل هم از اصلاح طلبان نیست.شماها با شعار رفع مشکل اقتصادی بمجلس قدم گذاشتی.دلار ۲۷هزار تومان شده. ای ببخشید منکه دلار احتیاج ندارم تخم مرغ با دلار جهانگیری ، شانه ای ۳۷هزارتومان شده است.اُملت برای ما بازنشسته ها غذای لاکچری شده.

    نظرات شما -
    • نسیم
      0

      واقعا منم موافقم دیگه خسته شدیم از این شرایط خیلی سخت زندگی

  • ناشناس
    0

    خودروداشتن وزیرتوجیه کننده نیست اگر وزیر هم خطا کرده باید توبیخ شود ولی از خون سگ حرامتر است اگرریالی بشود کمترخرج کرد ولی نکرد مدیون خون شهدا هستین ؟این هم مجلس اصول گرا وقتی نماینده می شدی فکرش رو می کردی عجب کشور مزخرفی ساختین

    نظرات شما -
    • سروش
      0

      جالب اینجاست که خیلی ازاین نماینده هابافحش وبدوبیراگفتن به این وزراازمردم رای گرفتن حالاکه وقت عمل شده خودشان راباعملکردوزیرمحک می زنن ظاهرامشکل ازصندلی هاست اخلاق راعوض میکنه.

  • نسترن
    0

    خدایا چی میگن اینا ...

    نظرات شما -
    • عزیز
      0

      چیزخاصی نیست شماخودتان راناراحت نکنید.

  • محمود
    0

    مگر رشوه که انشاالله گیرنده و دهنده آن جهنمی اند چیست؟ چرا کاندیدها ی مجلس شورای اسلامی به هر دری میزنند که نماینده بشن؟ دناپلاس توربوی اتومات نمونه کوچک آن هست . درآمد امضای کمیسیون ها ،رفع استیضاح وزرا، رانت اطلاعاتی، و.... درآمدی نجومی برایشان درپی دارد که وقتی با هم دعواشون میشه رسانه ای میشه سریع هم با هم به توافق می‌رسند و صداشو می خابونند

  • پوبوسی
    0

    اینهم مجلس انقلابی .........موضوع این است که فساد در جامعه نهادینه شده

    نظرات شما -
    • رز ماری
      0

      سلام بر عدلت

  • محمود
    0

    مجلس انقلابیتون این بود؟ دیگه تمومش کنید که درهمه عرصه ها به بن بست رسیده اید وریزشی خاتون روز به روز درحال افزایشن.

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا با این قیمت‌ها به مردم نمیدهید

  • اس
    0

    بنده شخصا به هیچ یک از منصوبین نظام باور ندارم.متاسفانه هیچکدام انگونه که سعی به وانمود کردن ان هستند نتنها مردمی نیستند که درست در مقابل مردم و باعث فقر و بی عدالتی هستند به جناح سیاسی و بازیهای کثیف سیاسی هم ربطی نداره.مردم و کشور و سرمایه های ملی عملا مثل گوشت قرلانی در چنگال انهاست درست مثل شکار ضعیف در چنگال کفتارها.

  • مختاری
    0

    سلام من ماندم چرا همیشه نمایندگان مجلس با دوچرخه تایید می شوند و در مجلس که می روند یاد خودرو می افتند این از اولش رانت هست نماینده مگر خودش خودرو نداشته است اگر داشته دیگر دادن یا واگذاری یا هر نحو دیگر چه معنی دارد این هم یکی از همون رشوه های زیرکانه کارخانه های خودرو سازی هست همه رو می خرند همه رو همه ...

  • ستاره
    0

    انشاالله که باد سیاه همتون رو ببره چه اصلاح طلب چه اصول گراش،،، که کشور رو چند دسته کردین و افتادین جون هم،،،، تاوانش هم ما مردم میدیم،،،،،

  • کتایون
    0

    مجلس انقلابی که این باشد ،،،خدا به داد غیر انقلابی سال‌های قبل برسد ،چه کرده اند با این ملت

  • حسین
    0

    مجلس باید قانونی تصویب کند که مسکن خودرو دفتر کار خریداری شود بنام مجلس و فقط نماینده مجلس حق استفاده از ان را در طول مدت خدمت را داشته باشد و بعد از پایان خدمت تحویل مجلس گردد نه اینکه همه دوره ملیاردها تومان از بیت المال مردم مصرف شود ایا نمایندگان فردای قیامت میتوانند جواب مردم و خون شهدا را بدهند.

    نظرات شما -
    • عزیز
      0

      بطورمحدوداین کارشده بودکه درزمان شهرداری آقای قالیباف بامساعدت ایشان واحدهابرای همیشه بنام نماینده هاسندزده شد.

  • فرزین
    0

    حیفه دونا پلاس،،،،، اینا بیشترشون یادشون نرفته با خر جابجا میشدن، میگن نه، آلبوم خانوادگیشون رو نشون بدن، پنجاه مدل عکس سیاه سفیدو رنگی با خر دارن.‌.....ای داده بیداد،،، با دیدن یه عکس آقا تو ماهه، چه تغییری تو تاریخ دادیم، ما شدیم خر، اینا دونا پلاس سوار!!!!

  • علی
    0

    اگر ما از تجربه کشورهای موفق دیگر در زمینه نحوه انتخابات و افراد کاندیداتوری استفاده کنیم دچار این موضوعات نمی شویم.

  • رامین بهرامی
    0

    ای کاش این شرکتهای خودرو ساز اول به تعهداتشون به مردم عمل میکردند. برگردیم به تصمیمات 20 روز پیش که قرار بر این بوده هیچگونه خودرویی به نهادها ارگانها مسئولین واگذار نشه تا زمانیکه به تعهدات عقب افتاد خودشون عمل کنند. حالا قضاوت با ملت بی تفاوتی از دولت و نمایندگان ملت

  • هیچکس
    0

    اقامجانی بدیدبهشون حرفشون اینه

  • علی
    0

    این ها نماینده مردم نیستند ، نماینده خواسته ها و قدرت طلبگی های خودشون به به مقام رساندن تقوام و خویشانشون هستند. گر به دولت برسی مست نگردی ، مردی گـــر به ذلت برسی پست نگردی ، مردی اهل عــــــالم همه بازیچه دست هوسند گـــــر تو بازیچه این دست نگردی ، مردی

  • ناامید
    0

    خدایا مرگ مارو برسون . نه راه رفتن داریم و نه توانی برای ماندن اخه این چه وضعش 20 تومن بخای وام بگیری پوستت رو میکنن .

  • هاشم
    0

    به این نمایندگان که خودشان راباوزرامقایسه میکنن بایدگفت شماخودتان راانقلابی اصولگراطرف دارملت مستعضعف و.....وغیره میدانیدوباشعارمبارزه بارانت واشرافی گری یه چندهزاررای ازمردم گرفتیدواکثرشمابه وزرانسبت های دروغ گو-فاسد-طرف دارسرمایداروبی درد خودفروخته وازاین تهمت هامی زنیدحالا چی شده خودتان رابااین وزیرامقایسه میکنید.

  • بهلول
    0

    عجب رشوه ای دادایران خودرو وعجب رشوه ای گرفتن نمایندگان مجلس.

  • مرتضی
    0

    تحویل بگیرید. اونای که میگفتن این مجلس. مجلس مردان انقلابی هس رو اصول اسلام حرکت میکنن. حق مضلوم میگی ن دمار از روزگار فلان دولت در میارن و الع بلع. نع برادر این مجلس همون مجلس و نماینده ها هم. فقط فایلها عوض شدن. اون شعر معروف پالون خر یادتون هست اینا هم شنا گرای ماهری ان اگه آب ببینن. هیچ امیدی به این مملکت دیگه نیست

  • یک شهروند
    0

    باعنوان کردن خودرو. نمایندگان نباید ازوظیف مهم واصلی خودشان که جایگاه دیدبانی کشورداردقافل شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها