نشست امروز ائتلاف حاکم سودان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

منابع رسانه‌ای سودان از برگزاری نشست ائتلاف نیروهای موسوم به آزادی و تغییر ائتلاف حاکم این کشور طی امروز (سه‌شنبه) برای بررسی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

نشست امروز ائتلاف حاکم سودان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش خبر فوری ، سایت "سودان تربیون" به نقل از احمد حضره، عضو شورای مرکزی سودان اعلام کرد که ائتلاف حاکم (آزادی و تغییر) امروز موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نتایج سفر هیئت این کشور به ریاست عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان به امارات را بررسی می‌کند.

وی افزود: موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل مستلزم مشارکت گسترده مردمی چه از طریق همه‌پرسی و چه از طریق یک کنفرانس قانون اساسی برای تصمیم گیری نهایی درباره آن است.

سودان‌تربیون در ادامه گزارش خود از اختلاف میان گروه‌های تشکیل دهنده ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

سفر رئیس شورای حاکمیتی سودان و هیئت همراه او به امارات دوشنبه به پایان رسید.

روز گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند که مقامات امارات، سودان و آمریکا یکشنبه در ابوظبی نشستی برگزار کردند که سرنوشت عادی‌سازی احتمالی روابط میان رژیم صهیونیستی و خارطوم را مشخص خواهد کرد.

در همین راستا، باراک رافید، روزنامه‌نگار اسرائیلی به نقل از مقامات سودان گفت که اگر آمریکا با درخواست کمک سودان موافقت کند، عادی سازی رسمی روابط با اسرائیل طی چند روز صورت خواهد گرفت.

طبق این گزارش، مقامات سودانی گفتند که خارطوم سه شرط را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حضور آمریکایی‌ها مطرح کرده است؛ این سه شرط شامل تأمین منابع گندم و سوخت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برای سودان، اعطای وام ۲ میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد آن و تضمین حمایت مالی از خارطوم توسط آمریکا طی سه سال آینده است.

سودان علاوه بر سه شرط فوق همچنین درصدد متقاعد کردن آمریکا به حذف نام این کشور در فهرست کشورهای حامی "تروریسم" است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها