سهم ۲۴ درصدی ایران در اکتشافات نفت و گاز در جهان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: از مجموع ۲۰ میلیارد بشکه نفت خام قابل استصحال در کشور نزدیک ۵ میلیارد آن را ما به خود اختصاص دادیم.

سهم ۲۴ درصدی ایران در اکتشافات نفت و گاز در جهان

سید صالح هندی گفت: در سال ۲۰۱۹ مدیریت شرکت اکتشاف ملی نفت توانست در تمامی شرکت‌ها ملی و بین المللی که در صنت نفت فعال هستند رتبه نخست را در جهان بدست آورد.

او ادامه داد: ما باتمام کشور‌ها مانند روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و تمام افرادی که ادعای دارا بودن تکنولوژی و توان مالی بالا در جهان را دارند به رقابتی نابرابر پرداختیم اما به داوری منابع بین المللی رتبه نخست را از نظر حجم نفت و گاز کشف شده در جهان بدست آوردیم

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: از مجموع نزدیک به ۲۰ میلیارد بشکه نفت خام قابل استصحال در جهان نزدیک به ۵ میلیارد بشگه آن به ایران تعلق دارد.

هندی افزود: در کل دنیا برای اکتشاف ۲۰ میلیارد بشگه نفت ۶۰۰ چاه حفر شده و ما توانستیم با حفر تنها ۴ چاه ۵ میلیارد بشگه نفت را که ۲۵ درصد کل نفت اکتشاف شده جهان است را استخراج کنیم.

او بیان کرد:این رقم معادل ۲۴ درصد از مجموع حجم هیدروکربنی کشف شده دنیا در سال ۲۰۱۹ میلادی است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود:کشف میدان ارم با ذخیره قابل برداشت معادل ۷ .۲میلیارد بشکه معادل ۱۳ درصد از کل گاز کشف شده و میدان نام آوران با ذخیره قابل برداشت ۲.۲ میلیارد بشکه معادل ۱۰، ۵ درصد از کل نفت کشف شده در جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی به خود اختصاص داده اند.

او افزود: میزان اکتشافات جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۲۱.۲ میلیارد بشکه قابل برداشت بوده که این میزان دو برابر سال ۲۰۱۸ و بیشترین مقدار بعد از سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

هندی تصریح کرد:کرونا پروژه‌های جاری اکتشاف نفت را به مخصوص پروژ‌های لرزه نگاری را با کندی رو به رو کرده است، ولی خوشبختانه هیچکدام از پروژه ها متوقف نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها