تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

بهترین تصویر روز از یکم تا سی و یکم شهریور از میان رقابت‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، فرمول یک، گلف، کریکت و دوچرخه سواری انتخاب و منتشر شد که در ادامه ۱۰ عکس برتر منتخب این ماه را می‌بینید.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

دو سال پیش یولن لوپتگی یک روز مانده به جام جهانی روسیه به خاطر امضای قرارداد پنهانی با رئال مادرید از تیم ملی اسپانیا اخراج شد و چند ماه بعد فلورنتینو پرس او را از سمتش در مادرید برکنار کرد. اما هیچکس تصور نمی کرد جام قهرمانی لیگ اروپا را در دستان سرمربی اسپانیایی ببیند. اشک های لوپتگی پس از سوت پایان دیدار نشان می دهد سرمربی ۵۳ ساله روزهای سخت و تلخی را پشت سر گذاشته است. او پاسخ اعتماد باشگاه سویا را به بهترین شکل ممکن داد تا ششمین قهرمانی تیم اندلوسی با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل اینتر به ثبت برسد.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

ناکام بزرگ فینال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا نیمار بود. ستاره برزیلی نتوانست مانع شکست تیمش مقابل بایرن مونیخ شود و مانند دیگر هم تیمی‌هایش فرصت‌های گلزنی را از دست داد. تلخی این شکست به اندازه‌ای بود که مهاجم پاری‌سن ژرمن پس از سوت پایان اشک‌هایش سرازیر شد و دلداری بازیکنان و سرمربی بایرن فایده‌ای در بهتر کردن حال بازیکن برزیلی نداشت. نیمار که خود را برای قهرمانی آماده کرده بود تحمل این شکست را نداشت و نمی توانست ناکامی در یک قدمی فتح جام را قبول کند.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

جهان فوتبال ۱۲ روز تحت تاثیر تصمیم لیونل مسی قرار داشت و در این مدت هر شخصی به شکلی نسبت به جدایی احتمالی ستاره آرژانتینی از بارسلونا واکنش نشان داد. tvboy که به هنر خیابانی مشغول است تصویری را از مهاجم آبی اناری ها در پاسئو گارسیای بارسلونا کشید و با پیام "تا همیشه فرمانده" با اسطوره تیم کاتالانی خداحافظی کرد. البته چند روز پس از ثبت این تصویر، مسی به خاطر این که علیه باشگاه بارسا شکایت نکند از تصمیم خود منصرف شد و مجبور شد در تیم محبوبش حداقل برای یک فصل دیگر بماند.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

تور دو فرانس از بیست و نهم آگوست در نیس شروع شد و تا بیستم سپتامبر در فرانسه ادامه یافت. در دور سوم بخش کوهستان ژروم کازین ۱۱۰ کیلومتر را در یک هوای بارانی به تنهایی رکاب زد اما نتوانست به هدفش یعنی قهرمانی برسد و پس از آنتونی پرز از خط پایان عبور کرد.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

نواک جوکوویچ نشان داد که ضربات دقیق و محکم همیشه به نفع یک تنیسور نیست. مرد شماره یک تنیس جهان در یک چهارم نهایی اپن آمریکا به مصاف پابلو کارنیو رفت. زمانی که مرد شماره یک جهان در ست نخست با نتیجه ۶ بر ۵ از حریف اسپانیایی اش عقب افتاد عصبانی شد و هنگامی که می‌خواست توپ‌های درون جیبش را به بیرون زمین بیندازد با یک بدشانسی مواجه شد. تنیسور اهل صربستان با یک ضربه دقیق و محکم یکی از این توپ‌ها را به صورت داور خط مسابقه زد. در این حرکت غیر عمد داور آسیب دید و جوکوویچ بلافاصله به سمت داور رفت و از او عذرخواهی کرد. با این حال طبق قوانین این تنیسور از این مسابقات اخراج شد.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

هر ورزشی به یک زمین هموار نیاز دارد. حتی یک شناگر باید در استخری شنا کند که کف آن کاملا صاف و بدون شیب باشد. در ورزشی مثل کریکت ورزشکار باید دوندگی داشته باشد و برای این نیاز به کفش و زمین مناسب است. در یکی از ساحل های هند مردم محلی برای انجام بازی کریکت شرایط مناسبی ندارند. مسابقه آن ها حرفه‌ای نیست اما دویدن در میان زباله‌ها آن هم بدون کفش لذت آن را کم می‌کند.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

سوختن جنگل‌های کالیفرنیا موجب شد تغییرات آب و هوایی به وجود آید. دما به شدت بالا رفت و گیاهان خشک شدند. آسمان به خاطر دودهای ناشی از این آتش سوزی گسترده به رنگ نارنجی در آمد. در چنین شرایطی گلف بازان که خود را برای رقابت های Safeway Open آماده می کردند لحظاتی از گرم کردن خود دست کشیدند و به تماشای آسمان پرداختند.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

عکاسان ماهر ورزشی از دل سرعت و هیجانی که مسابقات فرمول یک دارد می‌توانند تصاویر زیبایی ثبت کنند که چشم‌نواز باشند. در این تصویر مکس ورشتپن، راننده فرمول یک در پیست موگلو در حال رقابت است.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

تیم فوتبال چارلتون دیشب (سه‌شنبه) برابر وستهام یونایتد در جام اتحادیه انگلیس با سه گل شکست خورد. از میان تصاویر این بازی یکی از عکس‌ها بسیار جلب توجه می‌کرد. در این عکس بازیکن چارلتون یعنی ارهن اوزتومر که قدش یک متر و ۶۰ سانتی‌متر است میان دو بازیکن قد بلند حریف قرار گرفته است. البته پرسپکتیو عکس هم باعث شده اختلاف قد این بازیکنان بیش از آن چیزی که هست دیده شود.

تصاویر منتخب جهان ورزش در شهریور ماه

مرحله هفدهم تور دو فرانس که با حضور امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه برگزار شد بخش عجیبی داشت که همه توجه ها را به خود جلب کرد. سه دوچرخه سوار پیش از شروع این مرحله سوار بر تله‌کابین از روی قلعه قدیمی شهر گرونوبل عبور کردند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها