اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می‌شود

مراسم انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری در جزیره کیش مبتنی بر شبکه های ارتباطات سلولی نسل جدید در چهارچوب شبکه ملی اطلاعات  فردا در تهران برگزار می شود.

اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می‌شود

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده در منطقه آزاد کیش و آمادگی این جزیره برای پیشگامی در پیاده سازی شبکه تلفن همراه 5G و خدمات کاربردی مرتبط با آن و همچنین رسالت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل هوشمند و ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی از تحقیق و توسعه فناوری نوین، تفاهم‌نامه ای میان این سه مجموعه و شرکت ایرانسل منعقد می‌شود.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور، به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است. تفاهم نامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها