رهبر اپوزیسیون ارمنستان به اتهام خرید آرا دستگیر شد

رهبر اپوزیسیون ارمنستان، یکی از ثروتمندترین تجار این کشور، روز جمعه و پیش از محاکمه به اتهام خرید آرا در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷، به مدت دوماه بازداشت شد.

رهبر اپوزیسیون ارمنستان به اتهام خرید آرا دستگیر شد

"گاگیک تساروکیان"، رهبر حزب ارمنستان سعادتمند، دومین فراکسیون بزرگ در پارلمان، هر گونه عمل اشتباه را انکار کرده و گفته پیگرد کیفری علیه وی سیاسی است.

پارلمان مصونیت تساروکیان را در ماه ژوئن لغو کرد و اجازه داد او دستگیر شود. سرویس امنیت ملی به خانه او یورش برد و از او بازجویی کرد.

تساروکیان اواخر روز جمعه و هنگامی که عازم سرویس امنیت ملی ارمنستان بود، اعلام کرد: "این امر دارای انگیزه سیاسی است. در عرض زمان کوتاهی، همه‌چیز در جای درست خود قرار می‌گیرد."

دستگیری او به دستور دادگاه صلاحیت عمومی ایروان و به خاطر اتهامات سوء‌رفتار پیرامون انتخابات ۲۰۱۷، که مقدم بر یک انقلاب مسالمت‌آمیز بود، انجام شد.

ارمنستان سعادتمند، فدراسیون انقلابی ارمنستان و حزب جدید وطن که توسط "آرتور وانستیان"، رئیس سابق امنیت ملی اداره می‌شود، در روزهای گذشته اعلام کردند که برای یک اعتراض گسترده در تاریخ ۸ اکتبر (۱۷ مهر) برنامه‌ریزی کرده‌اند.

"ایوتا تونویان"، سخنگوی ارمنستان سعادتمند روز سه‌شنبه به خبرنگاران در پارلمان گفت: امیدهای بسیاری از مردم محقق نشده و وعده‌های دو سال گذشته عملی نشده است. نارضایتی گسترده‌ای از دولت وجود دارد و به منظور شنیده شدن آن، یک اعتراض ترتیب خواهیم داد.

تساروکیان، نخست‌وزیر نیکول پاشینیان و دولتش را به اداره نادرست اقتصاد و ناکامی در مبارزه مؤثر با همه‌گیری کووید ۱۹ متهم کرد.

ارمنستان، کشوری با ۳ میلیون جمعیت، تا روز جمعه ۴۸ هزار و ۶۴۳ مورد قطعی مبتلا به کرونا و ۹۴۷ مرگ ناشی از کووید ۱۹ به ثبت رسانده که باعث شده کشوری با بیشترین میزان آسیب از کرونا، در منطقه قفقاز جنوبی باشد.

بنا بر پیش‌بینی بانک مرکزی، اقتصاد این کشور امسال ۶.۲ درصد به خاطر همه‌گیری کرونا منقبض خواهد شد که رشد ۷.۶ سال گذشته را معکوس می‌کند.

پاشینیان و حزبش در مه ۲۰۱۸ و بعد از انقلاب علیه فساد در ارمنستان، به قدرت رسیدند. تساروکیان در مقطعی خود را با این جنبش متحد کرد.

حزب تساروکیان بعد از انقلاب، ۲۶ کرسی از ۱۳۲ کرسی را در انتخابات زودهنگام پارلمان در دسامبر ۲۰۱۸ به دست آورد. برخی از اعضای او به کابینه پاشینیان پیوستند، اما اندکی بعد عزل شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها