سرما در راه خراسان رضوی/ مشهدی‌ها وسایل گرمایشی را راه‌اندازی کنند

پیش‌بین‌مسئول هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز دوشنبه هوای مشهد سرد خواهد شد به طوری که توصیه می‌شود شهروندان نسبت به راه‌اندازی وسایل گرمایشی خود اقدام نمایند.

سرما در راه خراسان رضوی/ مشهدی‌ها وسایل گرمایشی را راه‌اندازی کنند

محمد غیوری اظهار کرد: امروز شنبه، ۵ مهرماه آسمان صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از ساعات بعدازظهر افزایش موقتی ابر را شاهد خواهیم بود. همچنین از بعدازظهر روز یکشنبه، ۶ مهرماه بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از دوشنبه، ۷ مهرماه به‌تدریج شاهد افزایش ابر خواهیم بود که در پاره‌ای از نقاط بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد. از اواخر وقت شاهد کاهش محسوس دما و هوای مه‌آلود خواهیم بود.

بیشترین بارش برای روز دوشنبه در مناطق شمالی، غربی و ارتفاعات مرکزی استان پیش‌بینی شده و دمای هوا بین 6 تا 8 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد. این روند هوای سرما تا اواخر وقت روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

غیور گفت: همچنین احتمال آبگرفتگی معابر، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی، لغزندگی و اختلال در سیستم حمل‌ونقل محورهای کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است که حداقل دمای شبانه در نواحی کوهستانی و سردسیر به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

پیش‌بین‌مسئول هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به راه‌اندازی وسایل گرمایشی خود اقدام نمایند، ادامه داد: شهروندان از تردد و سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی شمال استان خوداری کنند.

همچنین دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب‌پذیرند، تنظیم شود و کشاورزان برای جمع‌آوری محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها