نخست وزیر سودان:

عادی‌سازی رابطه با اسراییل نیازمند بررسی‌های عمیق است

نخست وزیر سودان امروز (شنبه) گفت که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارای اشکال‌های متعددی است و به همین دلیل نیازمند بررسی های عمیق و جامع تری است.

عادی‌سازی رابطه با اسراییل نیازمند بررسی‌های عمیق است

عبدالله حمدوک با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جنبه های مختلفی دارد، گفت: گفتگوهای بسیاری به ویژه در سطح جامعه درباره این توافق مورد نیاز است.

از سوی دیگر عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی انتقالی سودان اموز (شنبه) گفت که ارتباط با اسراییل این فرصتی است که نام سودان از لیست تروریسم آمریکا حذف شود.

به گزارش پایگاه خبری «البلاد» الجزایر، البرهان در آغاز سخنرانی خود در اولین کنفرانس ملی اقتصادی سودان گفت که چند گزینه برای ما وجود دارد که لازم است برای خروج از از بحرانهای پیش رو از آن استفاده کنیم.

البرهان با اشاره به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این امکان برای ما فراهم می شود تا برخی از اصلاحات ساختاری و سیاسی را در تمام نقاط کشور اجرا کنیم همچنین که فرصتی برای ما فراهم شده تا نام سودان را از لیست تروریسمی آمریکا حذف کنیم.

البرهان افزود: وجود نام سودان در لیست سیاه آمریکا مانع ارتباط ما با جامعه بین المللی خواهد شد و اقتصاد ملی را با چالش روبرو خواهد کرد.

او گفت که سودان قربانی بحرانهای مختلف شده است و اکنون مستحق خروج از آنهاست.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها