کلاهبرداری تلفنی ۳ میلیاردی در پایتخت

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری اعضای باند خانوادگی خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال از ۱۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری تلفنی ۳ میلیاردی در پایتخت

سرهنگ داود معظمی گودرزی در توضیح این خبر بیان داشت: احدی از شهروندان به این پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مردی که مدعی بود، مجری برنامه رادیویی است، با وی تماس و در حالی که صدایی شبیه استودیو رادیو شنیده می‌شد، اعلام کرد به علت خوش حسابی برنده جایزه نقدی و سفر عتبات عالیات شده‌ام و برای دریافت جایزه خود اعلام کرد به نزدیک‌ترین خودپرداز بانکی مراجعه کنم و با انجام مراحل بانکی، جایزه خود را دریافت کنم ولی پس از انجام مراحل بانکی کلیه موجودی حساب بانکی ام خالی شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: پس از تحقیقات سایبری، هویت متهم اصلی پرونده شناسایی ولی مشخص شد که اموال سرقت شده به حساب دو خانم واریز شده است و در گام بعدی از تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم به همراه خواهر و همسرش و همچنین دو تن از دوستانش مال باختگان را شناسایی به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی کل موجودی حساب بانکی مال مال باختگان را سرقت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام رسیدگی به این پرونده ۹ فقره سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شد، گفت: با بررسی‌های پلیسی کارشناس اموال به سرقت رفته را ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند.

این مقام پلیسی افزود: همانگونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که شهروندان را به خودپرداز هدایت می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    تشکروقدردانی میکنیم اززحمات بی دریعتان خداپشت وپناهتان بردران پلیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها