عامل حمله تروریستی در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو اعتراف کرد

انگیزه مظنون اصلی حمله با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق هفته نامه طنز شارلی ابدو مشخص شد.

عامل حمله تروریستی در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو اعتراف کرد

انگیزه مظنون اصلی حمله با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق هفته نامه طنز فرانسوی شارلی ابدو، خشم از چاپ مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام بوده است.

این نشریه اعلام کرد که علی ح. ، پاکستانی متولد ۲۰۰۲ اکنون دستگیر و مشخص شده است که وی به جرم خود اعتراف و اعلام کرده است که به شدت از این کاریکاتورها عصبانی شده است.

یک منبع در مراجع اجرای قانون فرانسه فاش کرد که "وی تأیید کرده است که گمان می‌کرده در ساختمان شارلی است و افرادی که به آنها حمله کرده در این مجله کار می‌کنند." در حال حاضر مراجع اجرای قانون در تلاش برای مشخص کردن این موضوع هستند که آیا علی به درخواست سازمان القاعده عمل کرده است یا خیر.

در تاریخ ۲۵ سپتامبر گزارش شد که دو فرد مهاجم با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو حمله کرده‌اند. در نتیجه این حمله، چهار نفر زخمی شدند؛ پلیس فرانسه این حادثه را یک حمله تروریستی ارزیابی کرد.

در ۱۲ سپتامبر، القاعده شارلی ابدو را به حمله مجدد به دلیل چاپ مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام تهدید کرد. این هفته نامه در تاریخ ۲ سپتامبر ۱۲ کاریکاتور (به تعداد کشته شدگان در حمله به تحریریه این هفته نامه در سال ۲۰۱۵) مجدداً منتشر کرد و در توضیح این موضوع اعلام داشت که "این نقاشی‌ها به تاریخ تبدیل شده‌اند و تاریخ را نمی‌توان دوباره نوشت یا پاک کرد".

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها