اعمال محدودیتها در صورت تداوم روند افزایشی کرونا در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی کم توجه شده اند گفت: کم کاری دستگاه های نظارتی و نیز عدم رعایت الزامات بهداشتی باعث شده تا بیماری کرونا در استان روند افزایشی به خود بگیرد.

اعمال محدودیتها در صورت تداوم روند افزایشی کرونا در آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری شامگاه روز شنبه ۵مهر ماه در شصت و نهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای کنترل روند بیماری کرونا پیشنهاد ایجاد محدودیت های یک هفته ای برای برخی صنوف و فعالیتها به وزارت کشور ارسال شده که با تایید کمیته امنیتی و انتظامی و وزارت بهداشت به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: اگر مردم رعایت نکنند و دستگاه های نظارتی اهتمام جدی نداشته باشند به جهت فرا رسیدن فصل سرما آمار مبتلایان و مرگ های ناشی از کرونا افزایش خواهد یافت.

شهریاری همکاری گسترده مردم، نظارت جدی فرمانداران و دستگاه های متولی را لازمه شرایط جدید کرونایی در استان دانست.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حساسیت های اجتماعی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد: باید بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس نظارت جدی وجود داشته باشد و اگر مدرسه ای اهتمام جدی را نداشته باشد تعطیل می شود.

شهریاری بابیان اینکه باید مدارس برای فراگیری آموزش ها محیطی سالم و کم دغدغه باشند، افزود: نوسازی مدارس موظف است با همکاری فرمانداری ها نسبت به احصای کمبودهای بهداشتی مدارس اقدام کنند تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تامین آنها اهتمام کند.

وی در ادامه روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات را قابل قبول ندانست و گفت: دستگاه های اجرائی باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی الگو باشند.

مقام عالی استان همچنین به لزوم همکاری همه ظرفیت ها برای کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: در صورت نیاز باید بیمارستان های بخش خصوصی نیز نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها