تذکرات پی در پی نایب رییس مجلس به نمایندگان برای مشارکت در رای‌گیری

در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح موسوم به اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مشارکت کم نمایندگان در رای‌گیری باعث شد که نایب رییس مجلس در تذکراتی از نمایندگان بخواهد که در رای‌گیری شرکت کنند.

تذکرات پی در پی نایب رییس مجلس به نمایندگان برای مشارکت در رای‌گیری

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. وقتی نوبت به رای‌گیری برای هر ماده می‌رسید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس جلسه از نمایندگان می‌خواست که در رای‌گیری شرکت کنند. او نام نمایندگان را می‌برد و مدام از آنها می‌خواست که بر روی صندلی‌های خود مستقر شده و در رای‌گیری شرکت کنند.

مالک شریعتی نماینده تهران نیز در تذکری اظهار کرد: حفظ شأن نمایندگان در این نیست که در هر ماده ۶۰ یا ۷۰ نفر مشارکت در رای‌گیری نداشته باشند، این موجب وهن مجلس شورای اسلامی است که ۲۵ تا ۳۰ درصد نمایندگان در رای‌گیری شرکت نکنند بعدا در رسانه‌ها می‌گویند که این اتفاق رخ داده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بنده مدام از دوستان می‌خواهم که در رای‌گیری شرکت کنند حتی نام آنها را می‌برم اما توجهی نمی‌کنند.

وی مجددا خطاب به نمایندگانی که رای نمی‌دهند، گفت: نمایندگانی که مشغول قدم زدن هستند در رای‌گیری شرکت کنند، برای دقایقی رای دهند و به جای برگزاری جلساتی در قسمت انتهایی مجلس در رای‌گیری مشارکت کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    دنا پلاس رو گرفتن رای ندادن هم ندادند این همه رای گیری چه مشکلی حل کردن که حالا رای ندن بمونه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها