سرقت آثار باستانی مصر به دست رژیم صهیونیستی

روزنامه معاریو سرقت آثار باستانی مصر در صحرای سینا را توسط رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ اسبق این رژیم فاش کرد.

سرقت آثار باستانی مصر به دست رژیم صهیونیستی

این روزنامه در گزارشی نوشت، عیدو دیسنتیک، روزنامه نگار اسرائیلی گفت، پدرش آریی که سردبیر روزنامه معاریو بود، زمان خدمتش در نیروهای ذخیره، موشه دایان، وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی را دید که در حال سرقت آثار باستانی در سینای مصر بود.

وی گفت، دایان برای کشف آثار باستانی بر کار حفاری نظارت داشته و سپس آثار عتیقه را به خانه خود در تل آویو فرستاده بود.

به گفته همین منبع، موشه دایان در منطقه باستانی سرابیط الخادم واقع در جنوب غرب سینا در ۸۰ کیلومتری شهر ابوزنیمه، مشغول حفاری برای کشف آثار باستانی بود و با هلیکوپتر خود در مناطق باستانی فرود می‌آمد و عتیقه‌های پیدا شده را در کیسه‌هایی پنهان می‌کرد تا به خانه‌اش بفرستد.

دیسنتیک راجع به سکوت پدرش در مورد این سرقت‌ها گفت که پدرش به این دلیل که رژیم صهیونیستی به دایان نیاز دارد و او پشتیبان و امید این رژیم است، سرقت آثار باستانی صحرای سینا توسط وی را منتشر نکرد. معاریو هم تنها در سال ۱۹۸۱ پس از کناره گیری دایان از عرصه سیاست سرقت‌های او را فاش کرد.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی هنگامی که برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ سینا را اشغال کرد، آثار باستانی سرابیط الخادم را به سرقت برده و آنها را به بخش آثار باستانی در قدس اشغالی منتقل کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها