واکنش منوچهر هادی به منتقدین سرنوشت نکیسا در سریال دل


6 مهر 1399 - 11:11
5f7041f9976d9_5f7041f9976db
بعد از انتقاد کارآفرین ایرانی از معلول شدن نکیسا در سریال دل، کارگردان این مجموعه به انتقادات پاسخ داد.

نکیسا با بازی کوروش تهامی در قسمت پایانی سریال دل بعد از اقدام به خودکشی دچار معلولیت شد و روی ویلچر نشست و همین عاقبت او با انتقادهای زیادی از سوی مردم و جامعه معلولین مواجه شد.

وحید رجبلو کارآفرین ایرانی و بنیانگذار استارت آپ توانیتو در انتقاد به سریال «دل» نوشته بود:

منوچهر هادی نیز در پاسخ نوشت:

سلام و درود به همه معلولینی که از ویلچر استفاده میکنن و سریال دل رو مشاهده کردن.

ظاهرن عده ای از شما عزیزان انتقاد کردین که چرا عقوبت نکیسا در داستان دل باید روی ویلچر طراحی بشه. همه شما عزیزان دل ما هستین بدون ترحم و بدون اغراق، همه شما دوست داشتنی و قابل احترام هستین برای همه مردم جهان و به طور خاص مردم شریف ایران.

نکیسا در سریال دل خودش باعث این معلولیت شده در اقدامی که تصمیم به خودکشی داشته. اصلن ارتباطی به کسانی که معلول مادرزاد هستند یا در سانحه ای ناخواسته و یا به اشتباه و یا تصادفی معلول شدند، ندارد.

چطور همچین برداشتی کرده اند بعضی از عزیزان معلول؟ مگر می شود شما رو دوست نداشت و در مورد شما اینطور قضاوت کرد؟ آیا یک قاتل یا خلافکاری که به هر دلیل مجازاتش اعدام است و مرگ پایان زندگی و یا عقوبت کارش هست را می توان با کسی که در راه خدا کشته شده، با هم مقایسه کرد؟ مگر هر دو مرگ نیست؟ اگر یک دکتر یا یک قاضی یا یک فرد مذهبی یا یک پلیس تخلفی انجام بدهند می شود او و کار زشتش را به تمام همکاران شریفشان نسبت داد؟ البته که نه.

شما برای شخص من بعنوان کارگردان این سریال محترم هستین و بنده اصلن این تحلیل را قبول ندارم، و این برداشت غلط از این صحنه را در مقایسه و ربط به معلولین عزیز ویلچری نادرست و اشتباه میدانم. شما عزیزان دل من هستین و دست تک تکتان را میبوسم. آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم. خدا نگهدارتون باشه....

 

بعد از انتقاد کارآفرین ایرانی از معلول شدن نکیسا در سریال دل، کارگردان این مجموعه به انتقادات پاسخ داد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f7041f9976d9_5f7041f9976db
6 مهر 1399 - 11:11

نکیسا با بازی کوروش تهامی در قسمت پایانی سریال دل بعد از اقدام به خودکشی دچار معلولیت شد و روی ویلچر نشست و همین عاقبت او با انتقادهای زیادی از سوی مردم و جامعه معلولین مواجه شد.

وحید رجبلو کارآفرین ایرانی و بنیانگذار استارت آپ توانیتو در انتقاد به سریال «دل» نوشته بود:

منوچهر هادی نیز در پاسخ نوشت:

سلام و درود به همه معلولینی که از ویلچر استفاده میکنن و سریال دل رو مشاهده کردن.

ظاهرن عده ای از شما عزیزان انتقاد کردین که چرا عقوبت نکیسا در داستان دل باید روی ویلچر طراحی بشه. همه شما عزیزان دل ما هستین بدون ترحم و بدون اغراق، همه شما دوست داشتنی و قابل احترام هستین برای همه مردم جهان و به طور خاص مردم شریف ایران.

نکیسا در سریال دل خودش باعث این معلولیت شده در اقدامی که تصمیم به خودکشی داشته. اصلن ارتباطی به کسانی که معلول مادرزاد هستند یا در سانحه ای ناخواسته و یا به اشتباه و یا تصادفی معلول شدند، ندارد.

چطور همچین برداشتی کرده اند بعضی از عزیزان معلول؟ مگر می شود شما رو دوست نداشت و در مورد شما اینطور قضاوت کرد؟ آیا یک قاتل یا خلافکاری که به هر دلیل مجازاتش اعدام است و مرگ پایان زندگی و یا عقوبت کارش هست را می توان با کسی که در راه خدا کشته شده، با هم مقایسه کرد؟ مگر هر دو مرگ نیست؟ اگر یک دکتر یا یک قاضی یا یک فرد مذهبی یا یک پلیس تخلفی انجام بدهند می شود او و کار زشتش را به تمام همکاران شریفشان نسبت داد؟ البته که نه.

شما برای شخص من بعنوان کارگردان این سریال محترم هستین و بنده اصلن این تحلیل را قبول ندارم، و این برداشت غلط از این صحنه را در مقایسه و ربط به معلولین عزیز ویلچری نادرست و اشتباه میدانم. شما عزیزان دل من هستین و دست تک تکتان را میبوسم. آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم. خدا نگهدارتون باشه....

 

72

نظرات 19
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
فاطمه بداغی 3 2 پاسخ 1399/7/7 -21:10

یه فیلمی ساخت ابروشو بردن بس اراجیف گفتن اون میگه چرا این معلول شد چرا فلانی اینکار کرد چرا آوا اینجوربازی کرد وای بستونه باباتو دهنت مییگی فیلم دیگه ادمی که از پشت بوم خودشوو بندازه اگه نمییره یه مشکلی توی جسمش ب وجودمیاد. بسه هرچیو به خودتون نگیرین بهترین فیلمای که شخص من لذت بردم از دیدنش کارگردانی اقای هادی بوده

حالا 1 1 پاسخ 1399/7/7 -18:30

مشکلی که تو فرهنگ ما وجود داره تفکر صفر و صد هست،، بابا اقای هادی این همه فیلم و سریال ساختن ولی بیشنر منتقدا نه همه شون کل هنر ایشون و دارن زیر سوال میبرن این بی انصافیه،، این فیلم خیلی دیده شد طبیعیه که این حجم از دیده شدن مظرات متفاوت و زیادی هم به دنبال داره،، این تفمر صفر و صد و درباره ی خود فیلم دل هم دارن،، اینکه فیلم دل یه جاهایی بهش انتقاداتی وارد میشد درست اما دلیلش این نیست که کاملا بد بود،، اگر بود چرا تا اخرش نشستید و از پاش جوم نخوردید،، آره ریتمش کند بود شاید انتخاب بازیگر برای بعضی نقش هاش هم درست نبود،، و نقدهای منطقی دیگه اما چقدر زیبا بود محترمانه نقد کنیم زحمتا و کارای خوب دیگه ی شخص و زیر سؤال نبریم آقای هادی هنرمند بزرگیه،، حالا تو سریال دل سلیقه مردم بیشتر دستش میاد،، اما خدایی توهین و ناسپاسی بی انصافیه،، نکنیم با همدیگر این کارا رو

منوچهر هادی 5 9 پاسخ 1399/7/7 -16:09

منتقدین سریال دل لطفا فقط سکوت کنید!!!!!!!!

علی 4 3 پاسخ 1399/7/7 -15:57

با سلام قسمت های سریال دل خیلی بی جهت طولانی بود. خانم ساره بیات برای این نقش جالب نبود

طاها 5 2 پاسخ 1399/7/7 -14:31

باسلام وخسته نباشید.خدمت کارگردان و مجموعه ی سریال دل.زندگی ۵ قصه ودل آدماوسرنوشت آدماروبیان میکنه واینکه عاقبت کار چه میشوند... قصه ی روراستی ...حسادت...کینه...بی توجهی در کودکی وخیلی چیزای دیگه که بایدبانگاهی دیگربه این قصه نگاه کرد...

زینب شایسته 9 2 پاسخ 1399/7/7 -14:26

مردم عادت کردن مدام ایراد بگیرن و زود قضاوت کنن، جمع کنید بابا آخرش همه می‌میریم کمتر دخالت کنیم تو کار دیگران، فیلم خیلی بد هم نبود فقط طولانی شده بود، وگرنه من خوشم اومد از داستان فیلم دل،

فریبا 6 3 پاسخ 1399/7/7 -10:39

سریال شروع خوبی داشت . و البته بازیگران بسیار خوب . اما از اواسط سریال ، خیلی کند شد و طولانی که فکر میکنم همین باعث خستگی مخاطب شد . توقع از آقای هادی بیشتر هست . امیدوارم شاهد کارهای بهتری از این کارگردان محبوب باشیم و به ایشون و بقیه عوامل سریال خسته نباشید عرض میکنم.

Bahar 8 4 پاسخ 1399/7/7 -09:51

واقعا سریال جالب و اموزنده و پرمحتوایی بود ای کاش به جای توجه به جزییات به کل این داستان زیبا و محتواش فکر میکردید

زینب عباسی 10 7 پاسخ 1399/7/7 -09:23

خیلی هم عالی بود ...ممنون آقای کارگردان منو شوهرم تموم قسمت های فیلم رو با هم و کنار هم تماشا کردیم و لذت بردیم ....

m 10 14 پاسخ 1399/7/7 -09:23

قبول کن ک سریالت خیلی خیلی آبکی و به درد نخور بود

# 1399/7/7 -14:49

سریال بسیار خوبی بود .

ز.ط 8 7 پاسخ 1399/7/7 -08:24

اتفاقا فیلم جالبی بود.ممنون ازآقای کارگردان متن جالب وپرمحتوایی فرستادن.درضمن چراماهمش دنبال حاشیه سازی هستیم.بیچاره گروه فتیله که بخاطر همین حرفها گروه شادوآموزندشونوکنارگذاشتن.مطمن باشن کسانی که دربیکارشدنشون سهمی داشتن گناه بزرگی مرتکب شدن.همه دارن سعی میکنن تا یکم لبخند وشاید بعضی اوقات دردمردم رابه زبانی رونمایش بگذارند.این فیلمهاواقعیت جامعه امروزماست

گمنام 6 14 پاسخ 1399/7/7 -07:20

برو بابا فیلم چرتت هم شبیه خودته

ناشناس 4 6 پاسخ 1399/7/7 -06:57

ما اصلا وقتمون رو نمیزاریم برای دیدن همچین فیلم هایی خب نبینین مشکل مردم هستن تا یه فیلمی رو تبلیغ میکنن هجوم میارن میبینن به جای فیلم کتاب بخونین سرگرمی خوبیه.

قلندر 6 4 پاسخ 1399/7/7 -02:47

اتفاقا نکیسا یه فرد خاکستری بود و خودکشینبودمشتش بلکه خانم ابلیسی که او را به در کرد باید مشتش وا میشد آنگاه خودکشی میکرد