ورود میوه‌های پاییزی، نرخ‌ها را کاهش داد/با گرانی مواجهیم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه در بازار میوه با گرانی مواجه هستیم نه گرانفروشی،گفت:بالارفتن هزینه تولید و عرضه میوه، دلیل گرانی نرخ ها است.

ورود میوه‌های پاییزی، نرخ‌ها را کاهش داد/با گرانی مواجهیم

اسدالله کارگر درباره گرانی قیمت میوه در بازار گفت: ما در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و عرضه با بحث گرانی میوه مواجه هستیم نه گرانفروشی و این دو مقوله کاملاً با هم متفاوت است.

وی اضافه کرد: البته معمولاً در ایامی که فصل تابستان رو به اتمام است و تا چند وقت بعد از آغاز پاییز به دلیل عرضه میوه‌های پاییزی در کنار میوه‌های تابستانه و تنوع و انبوه عرضه قیمت میوه بین ١٠ تا ١٥ درصد کاهش می‌یابد که امسال نیز این اتفاق افتاده است.

کارگر ادامه داد: این کاهش قیمت از حدود ٢٥ روز پیش آغاز شده و تا حدود ٢٠ روز آینده نیز ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش غیرمتعارف قیمت برخی میوه‌های وارداتی مثل آناناس گفت: وقتی قیمت میوه‌ای بیش از حد بالا می‌رود محصول لوکس به حساب می‌آید و در نرخ نامه ما قیمت آن عنوان نمی‌شود که هم اکنون این اتفاق برای آناناس رخ داده است.

کارگر همچنین از کاهش قیمت موز طی حدود دو هفته اخیر خبر داد و افزود: قیمت این میوه که تا ٢٣ هزار تومان رسیده بود هم اکنون به ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به عرضه میوه‌های پاییزی در بازار قیمت هر کیلوگرم انار را بین ٧ تا ١١ هزار تومان، لیموشیرین را بین ٧ تا ١٠ هزار تومان، نارنگی انشو را بین ٥ تا ٩ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی را بین ٨ تا ١٢ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عباس
    0

    اونقدر حاشیه سود میوه بالاست که سه دهنه مغازه که قبلا نمایشگاه خودرو بوده و اجاره اش سربه فلک میکشید ، شده میوه فروشی . این مغازه ها جنساشون با سورتینگ میوه ها ی میادین میوه وتره بار تامین میشه .

  • علی
    0

    نخیر . بالارفتن هزینه تولید و عرضه میوه، دلیل گرانی نرخ ها نیست. بلکه دلالی است. لازم است سری به باغ دارها بزنید تا از توهم خارج شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها