قدردانی خارطوم از تلاش ترامپ برای حذف نام سودان از لیست تروریسم

نخست وزیر سودان در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم قدردانی کرد.

قدردانی خارطوم از تلاش ترامپ برای حذف نام سودان از لیست تروریسم

عبدالله حمدوک در سخنرانی خود گفت، خارطوم قدردان اقدامات دولت و کنگره آمریکا در حمایت از دولت انتقالی سودان و جدیت و تسریع در حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ششم اکتبر ۲۰۱۷ تحریم های اقتصادی و تجاری سودان را از که سال ۱۹۹۷ اجرایی شده بود، برداشت اما نام این کشور به دلیل پناه دادن به اسامه بن لادن، سرکرده القاعده هنوز در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد.

حمدوک افزود، حذف نام سودان از این لیست بیانگر حمایت از قاطعیت این کشور در انجام اصلاحات و تقویت روابط خارجی خواهد بود تا دوباره سودان در جامعه بین الملل تاثیر گذار باشد و نقش سازمان ملل را تقویت کند.

وی از جامعه بین الملل خواست به سودان در رهایی از بدهی حدود ۶۰ میلیارد دلاری و اخذ وام برای احیای سودان کمک کند و کشورهایی که وعده حمایت داده‌اند، به قول خود عمل کنند.

رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی طی روزهای گذشته اعلام کردند، سودان با عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی در مقابل حذف نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم و دریافت کمک‌های چند میلیارد دلاری از آمریکا موافقت کرده است، اما حمدوک روز شنبه گفت، دو پرونده عادی سازی روابط و حذف نام سودان از این لیست ارتباطی به هم ندارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها