سخنگوی وزارت امور خارجه:

با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ اهل اقدامیم/ برای آیت‌الله سیستانی احترام ویژه قائلیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان نیز قرار نیست که این موضوع را بفهمند.

با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ اهل اقدامیم/ برای آیت‌الله سیستانی احترام ویژه قائلیم

سعید خطیب زاده، صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات ترامپ مبنی بر رسیدن به توافق با ایران در طی مدت خیلی کوتاهی و همچنین انتشار گزارشی از سوی روزنامه الجریده کویت مبنی بر اینکه مذاکرات پنهانی بین ایران و آمریکا در عمان در حال برگزاری است با کنایه گفت: به نظرم آقای ترامپ باید ذهن شان را جمع و جور کند تا بالاخره می‌خواهند نصفه روزه با ایران به نتیجه برسند یا چیز دیگری.

خطیب زاده تاکید کرد: ما معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان نیز قرار نیست که این موضوع را بفهمند.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: نه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا بوده است، نه مذاکره ای هست و نه مذاکره‌ای خواهد بود. به نظرمان اینگونه سخنان مصرف داخلی دارد و شاید به درد ترامپ بخورد ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد.

خطیب زاده با تکرار مواضع قبلی ایران در ارتباط با آمریکا گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا ثابت، قاطع و روشن است و ما بدون لکنت این مواضع را بارها گفته ایم.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: راه روشن است. آمریکا باید خطای بزرگی که انجام داده است را بپذیرد. آن را جبران کند به قوانین بین المللی احترام بگذارد و روندی که در پیش گرفته را علیه ایران که یک روند ضد بشری است جبران کند و خسارت هایی را که به ایران از طریق این جنگ ها و تجاوزها به ملت ایران وارد کرده جبران کند. شاید بعد از این مراحل بتواند در گوشه ای از اتاق برجام جایی را برای خود پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر اخیر وزیر خارجه عراق به تهران و اینکه آمریکا در چند روز اخیر اعلام کرده که قصد دارد سفارت خود را در بغداد تعطیل کند و آیا این موضوع ربطی به سفر وزیر خارجه عراق به ایران داشته است یا نه؟ گفت: این سفر در قالب سفرهای عادی است که بین دو کشور در جریان است و بارها اینگونه سفرها انجام شده است که البته شیوع ویروس کرونا باعث شده که این سفرها کمی محدودتر شود ولی رایزنی و گفت‌وگو بین مقامات دو کشور به صورت مرتب وجود دارد.

وی ادامه داد: در چارچوب روابط دو کشور قرار است در آینده نزدیک هیات فنی عراق به ایران سفر کند تا در مورد موضوع اروند رود و لایروبی آن و بحث راه آهن بین مقامات دو کشور رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک را به هر شکلی محکوم می کند. متاسفانه ما در چند ماه گذشته شاهد حمله به اماکن دیپلماتیک‌مان بوده ایم و اطلاع دقیق داریم که این حملات و تعرضات با تحریک عوامل خارجی صورت گرفته است.

وی همچنین در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق و واکنش هایی که از سوی برخی مسئولان در عراق و ایران به همراه داشته است گفت: در مورد اتفاق تلخی که اشاره کردید باید بگویم که این موضع هیچ ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس مرجعیت شکل گرفته و مرجعیت همواره در ایران و عراق حافظ صلح و امنیت بوده است و آیت الله سیستانی نقش بی بدیلی در عراق دارد و ایشان دارای جایگاه رفیعی بین شیعیان در سراسر جهان از جمله ایران و عراق است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای این رکن مهم و اساسی احترام ویژه ای قائل است و طبیعی است که ما تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت تخطی صورت بگیرد.

وی همچنین یادآور شد: امروز در پایان آخرین روز هفته دفاع مقدس آقای ظریف از خانواده شهدای وزارت خارجه طی مراسمی تقدیر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تحولات اخیر در لبنان واستعفای نخست وزیر پیشنهادی این کشور اظهار کرد: آنچه که اشاره شد موضع داخلی لبنان است و ما معتقد هستیم که باید این مسائل در داخل لبنان حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه من نخست وزیر معرفی شده را با توجه به اینکه مدتی در آلمان ماموریت داشتم به شخصه می شناسم. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد: آنچه که در لبنان رخ می دهد باید در چارچوب خواست مردم این کشور و روند داخلی آن صورت گرفته و پیگیری شود.

وی گفت: هر کشوری بتواند به پیشبرد این روند کمک کند خوب است ولی ما تاکید داریم که تصمیم گیری نهایی در این زمینه با مردم لبنان است. ما به طرف های لبنانی اعلام آمادگی کرده ایم که در حل این روند کمک کنیم ولی باز هم تاکید داریم که تصمیم گیر نهایی در این زمینه مردم لبنان هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات بین ایران و فرانسه در ارتباط با تحولات لبنان گفت: بین ایران و فرانسه در مورد روند تحولات در لبنان صحبت هایی شده از جمله گفت وگویی که روسای جمهور دو کشور داشتند ولی بر این موضوع تاکید می کنیم که ما از هیچ دولت خارجی درخواست نمی کنیم که در امور داخلی لبنان به صورت مستقیم دخالت کند چرا که معتقدیم هیچ دخالتی به حل و فصل این موضوع کمک نمی کند. بلکه مناقشه را بزرگتر می کند. ما بین کمک و دخالت مرز قائل هستیم و هر دولتی از جمله فرانسه بتواند با حسن نیت به پیشبرد روند در لبنان کمک کند ما به آن احترام می گذاریم.

در حال حاضر فعلا هیچ دستور کار ضروری برای سفر آقای ظریف به چین وجود ندارد و به محض اینکه چیزی در این زمینه نهایی شد آن را اعلام می کنیم

وی با بیان اینکه ما با گروه های مختلف لبنانی در ارتباط هستیم و امیدواریم که این قضیه حل و فصل شود، گفت: موضوع لبنان، موضوع تروریست، تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و دخالت برخی از کشورهای منطقه ای با دستورکارهای مشخص در امور داخلی این کشور است و همانطور که بارها اعلام کرده ایم ما معتقدیم که این مردم لبنان هستند که باید در مورد کشورشان و آینده آن تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از چندی پیش برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی گویی کمیته مشترکی بین ایران و عراق شکل گرفته است و از طرف دیگر در دیدار فواد حسین با رئیس جمهور و وزیر خارجه مقامات ایران بر پیگیری این پرونده تاکید کردند و آیا این همکاری ها تا کنون به نتیجه مشخصی رسیده است، گفت: آنچه که در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی رخ داد نه تنها علیه ایران بلکه علیه حاکمیت ملی عراق نیز بود. رفتار آمریکایی ها با عراق مثل یک رفتار اشغالگر شده است و با عزت ملی عراق در تضاد است.

وی با بیان اینکه مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور موید این نگاه است گفت: در مورد پیگیری ترور شهید سلیمانی بین ایران و عراق به صورت مشترک پیگیری هایی انجام شده است و ما انتظار داریم که دولت عراق در این زمینه فعال‌تر عمل کند. پیگیری روند این پرونده فقط معطوف به همکاری های مشترک دو کشور نیست. ما خود از ابعاد حقوقی و بین المللی این موضوع را در مجامع مختلف پیگیری کرده و می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما اهل تهدید نیستیم. اهل اقدام هستیم و آن چه که آن شب رخ داد نه فراموش شده و نه هیچ‌گاه بخشیده می شود.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین در آینده نزدیک گفت: سفرهای دیپلماتیک و کاری وزیر امور خارجه به محض نهایی شدن از سوی این وزارتخانه اعلام می شود و برخی از گمانه زنی های زودتر از موعد باعث ایجاد برداشت هایی می شود و ما در وزارت خارجه هر موقع سفری نهایی شد آن را اعلام می کنیم. چرا که این سفرها باید هر کدام مسیر خاص خود را از نظر هماهنگی و تشریفات طی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روابط ایران و چین گفت: مراودات بین پکن و تهران در جریان است و متوقف به انجام سفر نیست. گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور از طریق مختلف انجام می شود و سفر مقامات دو کشور به پکن و تهران همواره در دستور کار ایران و چین بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعلا هیچ دستور کار ضروری برای سفر آقای ظریف به چین وجود ندارد و به محض اینکه چیزی در این زمینه نهایی شد آن را اعلام می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اظهارات نخست‌وزیر کویت و تاکید او مبنی بر اهمیت انجام گفت‌وگو بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاسخ ایران به این موضوع، گفت: پیش از این پاسخ ایران به این اظهارنظرها داده شده، در قالب طرح‌هایی که در این ارتباط ارائه کرده که آخرین طرحی که ما در این زمینه ارائه کردیم طرح صلح هرمز بوده است. ما امیدواریم هر چه زودتر زمینه برای انجام گفت‌وگوی فراگیر در منطقه خلیج فارس مبتنی بر گفت‌وگوهای درون زا فراهم شود و ما در طرح‌هایی که ارائه کرده‌ایم مبانی چنین گفت‌وگوهایی را ارائه کرده‌ایم و تنها می‌ماند اراده سیاسی طرف‌های مقابل.

وی با استقبال از اظهارات نخست‌وزیر کویت گفت: دولت کویت همواره حامی این جریان بوده است و امیدواریم که کویت بتواند دیگر کشورهایی که در منطقه تمایل چندانی به اینگونه طرح‌ها ندارند را در مورد این طرح‌ها با خود همراه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین درباره اتفاقات رخ داده در منطقه قره باغ و نگاه ایران به این موضوع خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی رخ نداده است و منطقه بیش از این تحمل خشونت ندارد. ما بلافاصله بعد از این تحولات با مقامات آذربایجان و ارمنستان رایزنی کردیم و تاکید بر این کردیم که باید این درگیری هر چه زودتر خاتمه پیدا کند و گفت‌وگوها در این کشور آغاز شود. ما فکر می کنیم که باید یک آتش‌بس فوری و ترک مخاصمه در منطقه به وجود آید که در ادامه آن گفت‌وگوهایی بین دو کشور صورت بگیرد. چرا که گفت‌وگوهای دو جانبه تنها راه حل، حل این مناقشات است. سیاست ایران در مورد این مناقشات تغییری نکرده و ما خواهان کمک برای تسهیل این گفت‌وگوها بوده و هستیم و معتقدیم که راه حل نظامی راه حل پایداری برای حل این مسائل نیست. ایران برای کمک به حل این بحران از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند. ما با دقت و حساسیت بالا در حال پیگیری تحولات در منطقه هستیم. به صورت مداوم با طرف های درگیر در ارتباط هستیم و به دنبال این هستیم که آتش بسی فوری به وجود آید.

سخنگوی وزارت خارجه در همین چارچوب ادامه داد: ما طی این چند دهه بارها به صورت عملی و اجرایی سعی کرده‌ایم که این موضوع در فضای دو جانبه بین ارمنستان و آذربایجان فیصله پیدا کند. ایران با دو کشور آذربایجان و ارمنستان رابطه خوبی دارد و تلاش داریم که دو کشور را در مسیر کلی حل اختلافات کمک کنیم و آنچه که اکنون شاهد آن هستیم درگیری‌های بی‌جا و تنش‌زا بین دو کشور است. ما هر دو طرف را به توقف خشونت‌ها و آتش بس دعوت می کنیم. ما از هر دو پایتخت می‌خواهیم که زمینه ای را فراهم کنند که خشونت ها متوقف شود، تلفاتی در منطقه ایجاد شود و سپس گفت‌وگوها بین دو کشور صورت بگیرد. جمهوری اسلامی ایران در تلاش است که از طریق قوانین و مقررات بین‌المللی و اصل انصاف کمک کند که این بحران خاتمه پیدا کند.

وی همچنین با بیان این که مسئله افغانستان، موضوع دائمی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و موضوع دائمی همسایگی است، گفت: برخلاف برخی کشورها که به افغانستان حمله کرده، مردم بی دفاع را بمباران کرده و کشته اند و به بهانه های واهی سال ها افغانستان را اشغال کرده اند، موضع ما همواره آشکار بوده است.
خطیب‌زاده تاکید کرد: از تمام مسیرهایی که به گفت‌وگوهای درون افغانی کمک کند، حمایت خواهیم کرد. قانون اساسی افغانستان به عنوان دستاورد بزرگ ملت افغانستان مهم است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • بی نام
    0

    آرررره شما گفتید و مردم باور کردن

  • محمود
    0

    این دروغی که میگی راسته

  • رضا.
    0

    حرف شما متین ولی تکلیف مردمی که روز به روز فقیر تر و ناتوان تر می‌شوند چه می‌شود؟ نکنه همان جواب معروف را دارید که مردم خودشان انتخاب کردند که جوری زندگی کنند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      به روز برو کارگری تا بفهمی چی به سر مردم میاد

  • جواد
    0

    شماها مذاکره نمی‌کنین،آمریکاست که شماهارو پای میز مذاکره میاره. زمین تا آسمون با هم فرق دارن.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      جواد جان والله مذاکره اگه وضعیت رو بدتر نکنه بهتر نمیکنه . این شرایط نتیجه مذاکره وکوتاه اومدن دولت روحانی که اونها رو اینقدر امیدوار کرده.زمان احمدی نژاد یادت رفته.مقاومت میکردیم بدون عقب نشینی وضعمون هم به این افتضاحی نبود.

  • ایرانی
    0

    پس معلوم شد خبری هست !

  • رضا
    0

    خخ اعلام آمادگی برای حل مسئله لبنان وجنگ آذربایجان وارمنستان کردن کشورخودشون به گند کشیده شده میخوان مشکل کشوره دیگه رو حل کنن تو به مملکت خودت برسی هنر کردی لبنانم با دخالتهای شما این بلاها سرش اومده

  • ابراهیم حامدی
    0

    تویا نادانی یا خودتو زدی به نادانی.حرفایی میزنید که موجب ریختن اب در آسیاب دشمن میشود.جملاتی میگویید که بیشتر مردم را به خرید دلار و طلا تشویق میکند .نمیدانم این کار شما از روی عمد است یا سهو ؟ولی به عمد بیشتر میخورد

  • محسن
    0

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان نیز قرار نیست که این موضوع را بفهمند. به جای آقای ترامپ بگویید امریکا هیچ فهم درستی ندارد چون این جوری که میگی یعنی هنوز امریکا کدخداست و جز ترامپ با بقیه مذاکره میکنید کل استکبار همینه

  • علی
    0

    در خصوص ترور سردار وقتی عراقی ها فعال تر عمل نمیکنن پس این حرف شما که با عزت ملی عراق در تضاد است حرف غلطی است. حتی عراقی ها هم شما رو سرکار گذاشتن و شرم آور است.

  • علی
    0

    به این جمله دقت کنید: ما بلافاصله بعد از این تحولات با مقامات آذربایجان و ارمنستان رایزنی کردیم و تاکید بر این کردیم که باید این درگیری هر چه زودتر خاتمه پیدا کند. نتیجه : افتادن موشک در آذربایجان شرقی ایران

  • ابراهیم حامدی
    0

    دشمن دانا به از نادان دوست.ترامپ خییییلی از شماها که یقت داره خفت میکنه سالمتره.

  • فرزاد توکل
    0

    سخنگوی از همه جا بی خبر

  • کاربر
    0

    شما ک میگین مقصر گرونی آمریکاست مذاکره کنین ما نمیتونیم گرونی تحمل کنیم بیشتر از این

  • arad
    0

    ما که نگفتیم با آمریکا دست دوستی بدیم ما باید به خاطر معیشت مردم با دنیا ارتباط تجاری داشته باشیم این حق مردم است تا بتوانند آزاد با کشورهای همسایه تجارت و رفت و آمد بکنند همین افغنستان پول ملیش از پول ملی ما بالاتره چرا چون با کشورهای اروپایی در رابطه هستند و آزادد تجارت میکنند

  • داروغه
    0

    عجب رویی دارید

  • شما
    0

    بیجا میکنید مذاکره نمی کنید ما مردم داریم لح میشیم

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      این چه کارست.این فقط خبرها را میرسونه.حتی رییس جمهورهم در این مورد کاره ای نیست.دستور از جای دیگه ای داده میشه.مقاومت ،مقاومت، تا نابودی.

    • سعید
      0

      دوست عزیز نتیجه مذاکرات قبلی شد اینی که میبینی.وامریکا اون رو براحتی پاره کرد.والله مقاومت نتیجه دارد.

    • ناشناس
      0

      سعید واقعا برات متاسفم . مرفح بی درد

    • محسن
      0

      در طول تاریخ ، همواره مقاومتی نتیجه داد که ، مقاومت کردن ، ضرری برای حریف داشته باشه. چرا منطقی حرف نمی زنید. مقاومت ما چه ضربه ای به آمریکا می زنه؟ این را حتی کشورهای کوچک خلیج فارس فهمیدند و دیگر از ما نمیترسند.ولی شما هنوز نفهمیدید و میگید نتیجه داره. به خدا این زجر ما فقط به نفع بعضیهاست. ما در حال سواری دادن هستیم.هر وقت ملت این را فهمید، پیروز می شویم.

  • سهیل
    0

    خدا نابودتون بکنه دله دزدای از خدا بی خبر شک ندارم دارید به ریش مردم بیچاره میخندید

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      آمین هزاربار آمین

  • ایرانی
    0

    حرف نرنید . کسی نمی گه لال هستید . اقای سخنگو ...مردم از این جمهوری بی کفایت خسته شدند...

  • سام
    0

    دزدی بس است همه تان گرانی فقر فساد ........در این مملکت اوردید از خدا بی خبران خدا نیامرزد شما را مذاکره باید کرد تو چه کاره هستید دزری مانند دیگران

  • محمدی
    0

    یکی بایدجلوی این شریعتمداری اح...بایسته چرابایادداشتهای احمقانش دوکشورروبهم میریزه

  • عباس
    0

    فعلا شما در فکر جیب خودت هستی کاری به ایت الله سیستانی نداشته باش اون بنده خدا تو عراق زندگی می کنه مردم عراق دوستش دارند در ضمن حالا همون گندی که زدی تو اینتر نشنال داشت باز نویسی می کرد معنی کن تا به ترامپ می رسه ...ابرو کشوری که داشت با همه دنیا در زمان جنگ مذاکره می کرد بردین با دیپلماسی شماها اقای خطیب زاده

  • محسن
    0

    مذاکره نکردن به چه قیمتی؟به قیمت جون مردم؟شماخبرنداری این ملت چه بلایی داره سرشون میاد چخبرنداری فقرچه کارهایی که نمیکنه البته سواره که ازپیاده خبرنداره شماهاحاضرنیستید کوتاه بیاید چون کینه ای هستین

  • سعید
    0

    مقاومت تا پیروزی. ماملت امام حسینیم.شهدا جان خودشون رو دادن تا ما عزت واستقلال رو به محاصره دشمن بفروشیم.این سختیهایی که ملت تحمل میکند قطعا بدون اجر نخواهد بود وان شاالله نتیجه خواهد داد.

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      خاموش شو

    • محسن
      0

      جمع کن بیچاره. از طرف خودت حرف بزن.کی میخواین یاد بگیرید که تووو نماد ملت نیستی. تو تویی.فقط همین.

    • Mohsen
      0

      ببند دهنت بابا

    • یکی از مردم
      0

      دوستان ناراحت نشید این اقا سعید برای هر یه جمله این جوری داره دستمزد میگیره البته نه مثل من و شما به ریال به دلار میگیره خوب معلومه زمان جنگ هم میگه این بدبختهارو ببرید برای جنگ جای ما بازتر شه اینها هم یا کشته میشن یا ناقص از اعتراضهاشون هم راحت میشیم! حقوق مفت و فقط حرف زدن!!!!

  • ایمان
    0

    اینا همونان ک فردا روی امام زمانم شمشیر میکشن و میگن ما بهتر میدونیم....

  • داروغه
    0

    امام حسین هم وقتی محاصره شد نظر یارانش رو جویا شد شما یعنی از امام حسین بالاترید که نظر مردم براتون مهم نیست

  • جهت
    0

    نمیدونم چرا بعضی ها بدون اینکه چند دقیقه در خلوت خود فک کنن و مطالعه ای داشته باشند کلمات و جملاتی رو بکار میبرند که خودشون هم اگه دوبار مطلب خودشو بخونه به سواد و تفکر خودشون شک و تردید میکنن ،عزیز من ، استقلال و عزت یعنی چی ؟ یعنی با دیگران دعوا و و جدل و دروغ و سفسطه کردن ، نان و زندگی دیگران را به مخاطر و دردسر انداختن و شرمنده زن و بچه کردن ، دزد و آقازاده پرورش دادن ،رانت و اختلاس و سرکوب و احتکار و دین گریزی درست و محیا کردن ،منافع ملت رو چپاول کردن ،سیاه نمایی و سیاه بازی کردن ، و غیره ، آقا سعید حالا اینا میشه تعریف استقلال و عزت و حرمت خون شهدا ،بلکه امام حسین ع برای از بین بردن نابرابریها و بی عدالتیها دنیا و زندگی و خانواده و یارانش رو فدا کرد که برای من و تو درس و راه و مسیری روشن برای آزادگی و حریت و عزت و شرف و هویت و استقلال باشه .

  • آرش
    0

    ملت ایران، فردا مذاکره با آمریکا برفرض به نتیجه رسید فکر می کنید اوضاع زندگی در کشور بهتر می شود تا زمانی که این حجم از اختلاس و دزدی وفساد سازمان یافته تو کشور هست اگر با آمریکا متحد هم باشیم هیچ دردی از کشور دوا نمی کند قبل از مذاکره باید شفافیت و عدالت برقرار شود

  • مرتضی
    0

    نه بیمه ای دارم نه شغلی دارم. هیچ درامدی ندارم. من هیچ امیدی هم به آینده ندارم.تو سربازی مجروح شدم بیست سه سال دنبال حقم بودم گفتن حقی نداری هری بیرون.. از طرف یکی مثل من غلط کردی. گ.. خوردی که با آمریکا نمیخای مذاکره کنی اون بالای نفسشون چاقه. جاشون گرم. از حال دل من امثال من خبر ندارن این کشور کشور ما نیست هیچ جای هم راه به همون نمیدن. ادمین لااقل حرفای من بزار. تا ذوبهای این حکومت بیان من بکشن.

  • مجید
    0

    امید روزی که همتون دنبال سوراخ موش باشید که تکه و پارتون نکنیم

  • یکی از مردم
    0

    آنچه سیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج ...شما ه شیر هم نیستید چپ و راست از مردم مایه میذارید! چنان پا روی خرخرتون گذاشته که مجبورتون میکنه برگردید به مذاکره چین و روسیه حریفش نیستن بیخودی به اون مفتخورها دل نبندید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها