فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان دولت را مقصر اصلی بحران‌ها نمی‌دانند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت‌: اصلاح‌طلبان همچنان مصرانه از دولت حمایت می‌کنند و نقش متغیر خارجی و همراهی متغیرهای داخلی با بدخواهان جمهوری اسلامی را در پررنگ شدن نگرانی‌ها بیشتر از ناکارآمدی دولت و دولتی‌ها می‌‌دانند.

اصلاح‌طلبان دولت را مقصر اصلی بحران‌ها نمی‌دانند

حسن روحانی ۱۰ ماه پایانی هشت سال دولتداری را تجربه می‌کند. یکی از سوال‌های این روزهای فضای سیاسی این است که رئیس‌جمهوری پس از تحویل دادن پاستور به فرد منتخب انتخابات ۱۴۰۰ چه شرایطی خواهد داشت و در عرصه سیاسی چه موقعیت و جایگاهی پیدا خواهد کرد؟

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این‌ باره اظهار داشت: آقای حسن روحانی بعد از خروج از دولت حتماً در مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند بود تا کشور بتواند از تجربیات ایشان بهره ببرد. اما باید منتظر ماند و دید که او در فضای سیاسی به کدام جناح و جریان نزدیک خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نکته مسلم و آشکار درباره رابطه روحانی با جریان اصولگرا این است که اصولگراها چند دسته هستند و روحانی مشخصاً حساب خود را از تندروها جدا کرده و به همین دلیل دولتش دولت اعتدال شناخته می‌شود. اما ایشان به هر حال رابطه‌ای با جناح راست داشته و از این پس هم در جمع مشخصی از اصولگرایان حضور می‌یابد و به مانند لاریجانی برای تشکیل جریانی میانه‌رو با‌‌ آنها همنشینی‌هایی خواهد داشت.

او توضیح داد: البته جریان اصلاحات نسبت به اصولگرایان قرابت بیشتری با روند اعتدالی دارد و به همین دلیل با وجود همه حرف و حدیث‌های نقادانه‌ای که اصلاح‌طلبان راجع به عملکرد روحانی و دولتش طرح کرده‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد که رئیس‌جمهوری بعد از خروج از پاستور همراهی‌هایی با اصلاح‌طلبان خواهد داشت. به هر حال اصلاح‌طلبان همچنان مصرانه از دولت حمایت می‌کنند و نقش متغیر خارجی و همراهی متغیرهای داخلی با بدخواهان جمهوری اسلامی را در پررنگ شدن نگرانی‌ها بیشتر از ناکارآمدی دولت و دولتی‌ها می‌‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: نگاه کارشناسانه و البته منصفانه نشان از این دارد که تحریم‌های خارجی‌ها و رفتارهای رادیکال‌گونه برخی از تندروهای داخلی سهم زیادی در بحرانی‌ شدن شرایط دارد و نمی‌توان دولت را مقصر اصلی قلمداد کرد. همه می‌دانند همین دولت و همین دولتمردان در چهار سال اول جهش‌های مثبتی در بخش‌های مختلف به ثبت رساندند و اگر خروج برجام از آمریکا رخ نمی‌داد، امروز ایران وضعیتی امیدوارکننده به خود می‌دید. البته نمی‌توان نادیده گرفت که در هر شرایطی دولت مسئول است و وظیفه دارد آرامش را در کشور برقرار کند.

داریوش قنبری در پایان گفت: در آخر تاکید می‌کنم، اصلاح‌طلبان دولت را مقصر اصلی بحران‌ها نمی‌دانند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها