آتش‌نشانان اصفهان خواهان تبدیل وضعیت و پرداخت حقوق مطابق قانون هستند

مدیرعامل‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تجمع آتش‌نشانان مقابل استانداری اصفهان برای دریافت حقوق مطابق قانون و برابر با آتش‌نشانان سایر کلانشهر ها بود.

آتش‌نشانان اصفهان خواهان تبدیل وضعیت و پرداخت حقوق مطابق قانون هستند

حسین گلابی ضمن بیان این مطلب افزود : روز گذشته جمعی از آتش‌نشانان مقابل استانداری تجمع مسالمت آمیز داشتند و از مطابقت نداشتن وضعیت معیشتی خود با همتایان شان در سایر کلانشهر ها گلایه داشتند. نتیجه این تجمع، تشکیل جلسه در دفتر قاسمی معاونت سیاسی- امنیتی استانداری و رسیدگی به این مشکل با محوریت دفتر امور شهری بود.

وی اضافه کرد: آتش نشان که جان خود را برای نجات دیگران در معرض خطر قرار می دهد، نباید نگرانی معیشتی داشته باشد، اما با شرایط اقتصادی موجود این دغدغه بزرگ پیش روی نیروهای آتش نشان به ویژه نیروهای شرکتی است.

آتشباد گلابی یاد آور شد: برخی از نیروهای شرکتی و قراردادی اعتراض و خواست شان پرداخت قانونی حقوق است، اما قوانین موجود چقدر پاسخگو است؟ ما دو سیستم اضافه کاری و شب کاری داریم که در حقوق آنها لحاظ نشده است؛ جدای از اینکه حقوق این عزیزان با سایر آتش نشانان کلانشهر ها مطابقت ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی زیر مجموعه شهرداری‌ها است، تصریح کرد: چرا شاهد تفاوت در فیش‌های حقوقی شهرداری تهران و سایر کلانشهرهابه ویژه اصفهان هستیم؟ اعتراض آتش‌نشانان اصفهانی به این موضوع است که آتش همان آتش است و زحمت اطفاء حریق همان، پس چگونه دریافتی شان نسبت به نیروهای تهران و سایر کلانشهر ها پایین تر است؟

00

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: تاکنون حقوق پرسنل آتش نشانی پرداخت شده است، ولی باید بپذیرین حقوق پرداختی با وضعیت اقتصادی و کار دشواری که آتش‌نشانان انجام می دهند مطابقت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۲ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به پیمانی و قراردادی مصوب شد. اما سال گذشته دیوان عدالت اداری این قانون را لغو کرد و نیروهای شرکتی با بیش از 5 سال سابقه کار در حال حاضر دچار مشکل شده اند.

گلابی اذعان داشت: با این حال شهردار اصفهان در نامه ای از جمالی نژاد معاون وزیر خواستار رسیدگی به وضع نیروهای آتش نشان اصفهانی شدند تا چاره ای برای تفاوت فیش حقوقی آنها با سایر همکاران شان در کلانشهر ها بیاندیشند و در این زمینه اقدام کند.

وی در خصوص مشکلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: مشکل ما ثبت سفارش خرید تجهیزات در سامانه صمت است که هیچ تفاوتی بین ما با سایر سازمان ها و نهاد ها قائل نیست. معمولا یک ثبت سفارش تا خرید یکسال طول می کشد، در حالیکه تجهیزات آتش نشانی برای حفظ ایمنی شهر لازم و ضروری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: خرید تجهیزات جدید با توجه بر رقم دلار بسیار سنگین شده و ما را با مشکل مواجه کرده است و ما از همه نخبگان و شرکت‌های ساخت تجهیزات دعوت کرده ایم که اگر امکان دارد تجهیزات مورد نیاز ما را بسازند و یا بومی سازی کنند تا در شرایط ارزی امروز بخشی از هزینه های ما کاهش پیدا کند. با این حال تا کنون جوابی دریافت نکرده ایم.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها