ایلان ماسک:

واکسن کرونا را نخواهم زد

بنیانگذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس گفته است که او و خانواده‌اش حتی زمانی که واکسن کروناویروس در دسترس همه قرار گیرد، آن را نخواهند زد.

واکسن کرونا را نخواهم زد

ایلان ماسک در یک قسمت از پادکست "Sway" که توسط "کارا سوئیشر" خبرنگار نیویورک تایمز منتشر شد، درباره احساس خود در مورد کروناویروس صحبت کرد. سوئیشر طی مکالمه از مدیرعامل شرکت تسلا سوال کرد که آیا او یا خانواده‌اش واکسن کووید-۱۹ را بعد از در دسترس قرار گرفتن، دریافت می‌کنند یا خیر که ماسک در پاسخ گفت که چنین کاری نخواهد کرد زیرا او و هیچ یک از فرزندانش در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ نیستند.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ماسک و خانواده‌اش کمتر در معرض این ویروس بسیار مسری هستند، ویروسی که تاکنون جان بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی را در هر سنی گرفته است.

سوئیشر همچنین از وی درباره قرنطینه پرسید چرا که ماسک اوایل سال جاری درباره قرنطینه اظهار نظر کرده و گفته بود که با قرنطینه مخالف است و تأثیری ندارد.

ماسک در پاسخ به سوال سوئیشر درباره قرنطینه گفت: اساساً، کار صحیح این است که کل کشور قرنطینه نباشد، اما فکر می‌کنم هرکسی که در معرض خطر است باید قرنطینه شود تا این بیماری تمام شود. این در حالی است که ماسک در ماه مارس گفته بود پیش‌بینی می‌کنم که تا پایان ماه آوریل هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا دیگر وجود نخواهد داشت.

ماسک اظهارات مشابهی را در گذشته نیز بیان کرده بود از جمله در مصاحبه‌اش در ماه ژوئیه با نیویورک تایمز به رغم شواهدی که نشان می‌داد کودکان و جوانان در صورت ابتلا به این بیماری بسیار مریض خواهند شد و در برخی موارد به این دلیل جان خود را از دست می‌دهند، وی ادعا کرد که کودکان و جوانان در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ نیستند. ماسک همچنین داده‌هایی را که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس بدون علامت هستند را نیز نادیده گرفت.

مطالعات همچنین نشان داده است که قرنطینه به طور بالقوه از مرگ صدها هزار نفر جلوگیری کرده است و تاخیر در دستورهای در خانه ماندن و قرنطینه ممکن است منجر به مرگ دهها هزار نفر شود.

البته نگرانی ایلان ماسک در برابر دریافت واکسن کروناویروس نشان دهنده نظر یک سوم آمریکایی‌ها است چرا که نتایج نظرسنجی" Ipsos MORI" نشان می‌دهد که ۳۳ درصد پاسخ دهندگان حتی در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن نیز به دلیل عوارض جانبی تمایلی به دریافت آن ندارند و ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته بودند به طور کلی با واکسن مخالف هستند.

چند ماه پیش ایلان ماسک درباره نظر خود راجع به کروناویروس جدید گفت: برخلاف واکنش غلطی که "بیل گیتس" در ماه فوریه نشان داد، وحشت از کروناویروس "بی‌معنی" است.

ایلان ماسک در حساب کاربری توییتر خود، احساس خود در مورد کروناویروس جدید را ابراز کرد و گفت که وحشت از کروناویروس "بی‌معنی" است. این اولین اظهار نظر از جانب ایلان ماسک راجع به ویروس مرگبار کرونا بود. این توییت بلافاصله با بیش از ۱۰ هزار لایک ظرف ۱۰ دقیقه به شکل ویروسی پخش شد. توییت "ایلان ماسک" در مورد کروناویروس، اولین اظهارنظر از طرف یکی از مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ فناوری نیست.

"بیل گیتس" اواخر ماه فوریه با تیتر "چگونه به کووید-۱۹ واکنش دهیم" با استفاده از نام علمی بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا، در مورد این بیماری صحبت کرده بود. گیتس در آن اظهار نظر استدلال کرد که کروناویروس فرصتی را برای رهبران جهان فراهم می‌کند تا به کشورهای فقیر و آسیب‌پذیر در آفریقا و جنوب آسیا برای آماده‌سازی قبل از تبدیل کروناویروس به یک بحران بی‌سابقه جهانی کمک کنند.

هنگامی که اجازه توقف تولید یکی از کارخانه‌های تسلا در شهر آلامدا در کالیفرنیا صادر شد، این شرکت به این موضوع توجهی نکرد، ماسک تولید خود را دوباره آغاز کرد و گفت که مایل است حتی دستگیر شود اما متوقف نشود که سرانجام به تسلا اجازه داده شد که عملیات خود را مجدداً آغاز کند.

ثابت شده است که قرنطینه باعث نجات جان افراد و کاهش سرعت انتشار ویروس می‌شود. تحقیقات نشان داده است که قرنطینه به دلیل ویروس کرونا در ایالات متحده به جلوگیری از ابتلای ۶۰ میلیون نفر از ۳ مارس تا ۶ آوریل کمک کرده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها