۱۹هزار محکوم زندانی در استان تهران از مرخصی کرونایی استفاده کردند

دبیر کمیسیون عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دادگستری تهران از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تهران خبر داد و گفت: ۱۹هزار محکوم زندانی در استان تهران از مرخصی کرونایی استفاده کردند.

۱۹هزار محکوم زندانی در استان تهران از مرخصی کرونایی استفاده کردند

عباد الله میرزایی مطلق ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از موفقیت دادگستری تهران در کاهش جمعیت زندانیان خبر داد و اظهار داشت: با تلاش مستمر و بی وقفه دست اندرکاران پرونده‌های مطرح در کمیسیون‌های عفو و بخشودگی در حال حاضر به روز می‌باشد.

وی افزود: در موج اول در مجموع تعداد ۱۲ هزار نفر زندانی از این مرخصی‌ها استفاده کردند و ۲ هزار نفر از آنان از طریق شمول نهادهای ارفاقی آزاد شدند.

دبیر کمیسیون عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دادگستری تهران بیان داشت: در موج دوم تعداد ۷ هزار نفر از مرخصی زندان استفاده کردند که بخشی از این افراد موفق به استفاده از نهادهای ارفاقی شده‌اند.

میرزایی مطلق عنوان داشت: در بحث اجرای قانون کاهش مجازات حبس نیز تعداد ۱۳ هزار پرونده از دادسراها به محاکم انتقال یافته که در میان آنها تعداد ۴۵۰۰ زندانی وجود دارد و در مورد ۶۰ درصد این پرونده‌ها با یک هزار نفر زندانی که استعداد ارفاق را داشتند، اتخاذ تصمیم شد و ۴۰ درصد باقیمانده نیز در حال بررسی است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها