واکنش محیط زیست به ساخت پناهگاه و انباشت زباله در قله دماوند

رئیس سازمان محیط زیست درباره انباشت زباله و ساخت پناهگاه در قله دماوند توضیحاتی را ارائه داد.

واکنش محیط زیست به ساخت پناهگاه و انباشت زباله در قله دماوند

عیسی کلانتری درباره انباشت پسماند در قله دماوند و ساخت پناهگاه در این منطقه اظهار کرد: سازمان محیط زیست برنامه‌های اجرایی دارد تا آگاهی عموم را به حفظ محیط زیست افزایش دهد و در این راستا باید سایر نهاد‌ها نیز به ما کمک کنند تا آگاهی عموم مردم در حفظ محیط زیست افزایش پیدا کند.

او در ادامه بیان کرد: متاسفانه تعدادی از کوهنوردان که کوهنوردی می کنند، هنوز از نظر علم زیست محیطی اطلاع چندانی ندارند و زباله‌های خود را در بالای کوه جا می‌گذارند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه علاوه بر قله دماوند وضعیت سایر کوه‌های کشور نیز این گونه است، تصریح کرد: سبلان، علم کوه، الوند، تفتان و دنا نیز به همین درد گرفتار هستند و ما انتظار داریم تا کوهنوردان محافظ محیط زیست باشند نه مخرب آن.

کلانتری بیان کرد: جمع آوری این زباله‌ها در ارتفاعات هزینه بالایی دارد و رها کردن زباله در این مناطق کاری غیرقانونی است.

رئیس سازمان محیط زیست درباره ساخت پناهگاه جدید در قله دماوند، عنوان کرد: هیچ کس از ارتفاع ۴ هزار و ۵۰۰ متر به بالا حق هیچ دستکاری در قله دماوند را ندارد و اگر قرار است پناهگاهی ساخته شود باید پایین این ارتفاع ساخته شود.

او با اشاره به اینکه کوه دماوند از آثار طبیعی است و طبق قانون کسی حق ندارد در این منطقه تصرفی انجام دهد، گفت: اگر ساخت و سازی در بالای ارتفاع مذکور ساخته شود جرم محسوب می شود و به سرعت تخریب خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها