کمیته نظارت بر کارخانه‌های آرد سیستان و بلوچستان تشکیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای حفظ کیفیت نان کمیته‌ای برای نظارت و بازدید از کارخانه‌های آرد فعال این استان تشکیل شد.

کمیته نظارت بر کارخانه‌های آرد سیستان و بلوچستان تشکیل شد

ماندانا زنگنه روز چهارشنبه در نشست چهار ساعته کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در کشور سرانه مصرف آرد برای هر نفر ۶ کیلوگرم ثبت و این میزان در استان به ازای هر نفر ۱۰ کیلوگرم برآورد شده است.

وی ادامه داد: تامین آرد تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان توسط ۹ کارخانه فعال در این استان انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توزیع عادلانه آرد در استان چهار فاکتور سهمیه بندی از جمله ظرفیت اسمی، جمعیت شهرستان هدف، کیفیت آرد تولیدی و دوری از مرکز استان تعریف شد.

وی تصریح کرد: سهمیه مورد نیاز کارخانه‌ها بر اساس این فاکتورها برآورد و توزیع می‌شود و اگر در واحدی تخلف و یا کاهش کیفیتی صورت گیرد سهمیه آن واحد متخلف کاهش خواهد یافت.
زنگنه افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده مقرر است در آینده نزدیک ۲ کارخانه آرد دیگر در منطقه سیستان و ایرانشهر به ظرفیت سیستان و بلوچستان افزوده شود.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان بایداز قابلیت‌های این استان برای صادرات آرد به کشورهای همسایه استفاده کرد.

غلامعلی گنجعلی اظهارداشت: کارخانجات آرد سازی سیستان و بلوچستان از مدرنترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید آرد برخوردارند که باید از این مزیت جهت صادرات آرد به کشورهای همسایه نهایت بهره را برد.

وی ظرفیت ذخیره سازی گندم و تولید آرد که توسط دولت و بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده را مناسب دانست و افزود: تعداد ۹ کارخانه تولید آرد با ظرفیت تولیدی ۹۳۳ هزار تن آرد در سال در استان فعال است که از این تعداد ۶ کارخانه در مرکز و ۳ کارخانه نیز در سایر شهرستان‌های قرار دارند.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی سیستان وبلوچستان ضمن اعلام فعالیت یکهزارو ۳۹۶ واحد نانوایی دولتی و ۲۸۷ نانوایی آزادپز در استان، بر لزوم نظارت‌های مستمر از این واحدهای نانوایی به منظور پخت نان مناسب تاکید کرد و گفت: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصرف کنندگان باید از اجرای طرح فاصله گذاری استقبال کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها